Sidor

lördag 21 maj 2011

Fredag i all sin prakt

Sov gott inatt. Mycket gott till och med. Var hos min vän Melissa på sittning och därefter masserade hon min rygg i 45 minuter. Mammalyx! Hon bjöd även på dadelbollar som nu är min favvo! Smakar som negerbollar (jo det heter så!) och är sockerfria och enda fettet jag hade i var lite lite cocosfett. Mums!

Vi åkte iväg på promenad idag, bort till trakten mina sysslingar på pappas fars sida är uppväxta. Och vi gick och gick, träffade på söta tjurar och hade sällskap av göken och solen. Alma somnade gott i vagnen när vi kom hem och jag passade på att måla lite. Ringde även en kille vars blankett om överlåtande av föräldrapenningsdagar hamnat i vårt beslut.

SÅNT FÅR INTE SKE FÖRSÄKRINGSKASSAN!!!

Han var tacksam att jag ringde, särskilt eftersom det var gulmarkerat på blanketten och säkerligen något som FK hade synpunkter på.

Efter lunch släppte jag Alma på gräsmattan hos PoM. Oj, så spännande! Det plockades blommor, mossa, gräs och INGET av det åkte in i munnen! Bara gamla torkade björklöv tycktes vara ätbara...

Till middag blev det sallad och kycklingfile. Gott och fräscht! Vi tycker att vi är superduktiga både Maken och jag!

Tittade på Så ska det låta och film med Will Smith och virkade en massa på sjalen (den jag avslutade på sista tjejträffen men som jag ångrade och nu har fortsatt på!). Jakteleven var här med sitt nya vrålåk och spanade in ett gäng grisar som han skulle spara till imorrn.

Nu ligger jag till sängs och ska sussa lite, helgen blir hektisk med nattgäster imorgon och en massa massa som ska hinnas med.

USA närmar sig med stormsteg, känns som jag inte hinner med i livets takt, tiden går så fort!

Godnatt på er därute, hoppas att er fredag har varit fin!
Published with Blogger-droid v1.6.9

1 kommentar:

Keeya sa...

Hej snygging! Vad gör ni på torsdag? Det blir babyplask på Eriksdalsbadet. Skulle vara kul om ni kunde komma. Vill ju hinna se er innan ni åker! Puss puss