Sidor

onsdag 11 maj 2011

Sol, vår, shopping och sysslingar

 Lite bilder från gårdagens promenad.

Körsbärsblommor

Finaste Wilma
 På eftermiddagen kom Maken hem lite tidigare så vi åkte och hämtade mtt Me&I-paket (som jag inte tagit bilder på än, sååååå fin present som kom med!) och så åkte vi till Babyland och testade stolen i min bil. Perfekt, såg ut utan problem! Så vi köpte den! Sedan åkte vi till El-giganten för att bara titta på en TV till övervåningen. Titta.... Eller hur. Vi hittade både TV och vägghängd DVD så vi köpte det. Vi hann inte sätta upp grejjorna igår dock men idag kom det på plats! SÅ SNYGGT! Ska ta bild på det också, sen....

Glad Make fick trängas med TV:n i bak.
När jag ringde till If och skulle säga upp, eller rättare sagt fråga om jag fick säga upp avtalet, så påstår han att jag inte kommer att hitta en stol där jag kan använda backspegeln och en som inte kommer att ta så mycket plats.Jo, sa jag, jag har precis varit och köpt en! Jaha... Så jag fick avsluta avtalet fast det är bindningstid på 48 månader. Helt ok service, det tackar vi för! (Gilla gilla gilla!)

Idag lyfte jag ur babyskyddet och paketerade både det och den andra stolen i väntan på returpapper. Passade på att ta kort på båda men när de står bredvid varandra ser inte skillnaden såååå stor ut. Men jag lovar, det är den! ya stolen var jättelätt att sätta dit, Alma sitter bra i den och den är dessutom snygg!
Nöjd med nya stolen (den till höger)
Trött Alma på premiärtur


Fina Moster Go klipper våra gräsmattor
 Efter lunch satte vi oss och åkte till Frösunda och hälsade på kusin M och hans dotter. Vi gick till parken och gungade och sedan tog vi en fika och mellis hemma hos dom. Mycket trevligt!! Hamnade så klart i köer på vägen hem men det gick smidigt ändå.
Cooling!

Gunga.....

.....är......

......skoj!!!

sysslingarna

Klappar på Alma

Alma tyckte stora gungan var härlig

Kusin M gungar också lite
Moster Go kom och åt med oss och sedan hjälpte jag henne slinga håret. Hon ska rocka rumpa på Bandit-kryssning i helgen. Hon passade på att föreviga oss....
Nu har vi kollat lite hockey och jag har laddat n blder från mobilen och kamera. Multitasking. Skulle ev joba imorgon men har inte fått något besked än så jag vet inte hur det blir. Ska ju regna imorgon sägs det.

Har även upptäckt att jag mitt lilla dumhuvud har gjort MEGAKNAS vid bokningen av biljetterna till USA. Ska kolla om det går att fixa. Återkommer om det, just nu är jag bara vansinnig på mig själv. hur klantig får man vara?! Och ändå kollade vi jättenoga innan jag trykte på "boka". Suck!

Snart dags att sussa! Hoppas att ni har haft en bra dag därute!

Inga kommentarer: