Sidor

fredag 13 maj 2011

Inläggen är tillbaka!

Tack för det! Saknar dock kommentarerna men det är världsligt!

Idag har jag lämnat in bägge stolarna för retur till If, känns bra att ha det gjort. Har inte haft en så produktiv dag, alls. Känner att stundom försvinner energin och jag har en märklig känsla av att det är något som påverkar mig negativt. Speciellt i köket. Som jag nämnt tidigare så är det nog dags att undersöka det hela hos fina Melissa.

Underbara Alma har hållt igång hela dagen mer eller mindre. Hon sov närmare två timmar mitt på dagen och 20 minuter på eftermiddagen (innan hennes mor ringde och väckte henne där hon låg i sin fars famn och sussade) så när jag tog upp henne i famnen efter kvällsgröten somnade hon snabbt. Nya myset är när mamma drar och pillar med naglarna på benen! Gosunge!

Imorgon kommer M&Y på besök för att kolla in framstegen på övervåningen och Maken ska fixa till Mustangen eftersom han lyckats få besiktningstid nästa helg. Svider i hjärtat att hon ska säljas men den hamnar i släkten så kanske att vi får låna den för en tur ibland.

Avslutade dagen med att läsa ett starkt inlägg på min sysslings blogg som gjorde att gamla minnen drogs upp. Sådana minnen som man helst inte ska ha men som samtidigt har gjort mig till den jag är idag. Saker man upplevt som lämnar ärr i själen, som bor på en mörk plats långt inne i hjärnbalken. För att återigen peta in minnena i det mörka förrådet i hjärnan ska jag nu pussa min pälskling godnatt, snusa lite på min dotters sömnsvettiga panna och krypa ner bredvid mannen i mitt liv. En skaplig avslutning på fredagen!

Inga kommentarer: