Sidor

fredag 29 april 2011

Fredag fredag!

Startade dagen skumt, Alma ville inte somna och när hon väl gjorde det som hon till kvart över åtta, det vill säga en kvart efter då vi borde ha gått upp. Vi kom upp halvnio, kvart i skulle jag åka. Jorå. Moster Go kom upp och var barnvakt och gav Alma frukostgröten medan jag gav mig av till tandläkaren igen. Medan jag satt i stoen och fick min porslinskrona på plats lekte Moster Go och Alma med kameran.

När jag kom hem gick vi upp till pappa och åt lite frukost, Alma fick en majskrok. Sedan gick vi en tur och Alma somnade i vagnen. Medan jag stod på ridängen och drog vagnen fram och tillbaka i det guppiga gräset så ser jag en liten minitornado dra över den nysådda åkern framför mig. Det slog mig då att jag snart faktiskt kan få se en tornado på riktigt. Mäktigt!

Alma fick sova en stund medan jag plockade fram lite kläder som jag fått lägga undan förut när Alma var nyfödd. Nu åkte dom fram igen, vissa av dom aldrig använda eller bara använda en gång. Jippie!

Fick väcka Alma och peta i henne mat, sedan åkte vi in till Stockholm och mötte upp Annakarin och Ewa och en massa deltagare för guidad visning på Stockholms stadshus. Jädrar i min låda vilken duktig guide! Med tanke på att kursen deltagarna går nu är med inriktning service så spädde hon på den ordinarie turen med MASSOR med information om service och hennes bakgrund och om hur de jobbar med servicen på stadshuset. Fascinerande! Alma gillade akustiken och stundom var hon HÖGljudd! Vansinnigt trött fick hon lite majs, drack, lekte med leksaker, tittade på takkronor... 

Trött Alma lyssnar på guiden i Blå Hallen

Alma och Annakarin språkas vid

Underbart...

Gyllene salen

18 miljoner mosaikbitar. MILJONER! Äkta guld, dock bara totalt 10 kilo.
När turen var slut gick jag och Annakarin till et fik, tog en kopp kaffe och lite att stoppa i magen. Alma somnade i vagnen. Vi satt där en stund och pratade om ditten och datten och uppdaterade oss lite. Så skön, ärlig, rolig, klok och lättsam kvinna hon är den där Annakarin. Så glad att hon har kommit in i mitt liv igen!

Alma vaknade när jag satte henne i bilen men somnade om nästan på en gång.
Jobbigt att krypa omkring i stadshuset!
När vi kom hem gick vi till PoM och åt middag, sen böt Maken däck på sin bil. Jag och Monica plockade fram sulkyn som hon fått av en kollega men den var skrutt. Inte alls bra. Så vi åkte till Babyland för att titta, ville passa på att titta på bilstol samtidigt. Vi hittade en fin och bra sulky med sufflett som Alma provsatt. Så kollade vi bilbarnstol och fick den demonstrerad och en sak är säker; på måndag ringer jag If och kollar om vi kan skicka tillbaka båda stolarna och avbryta avtalet. Nackdelen är ju då att stolen kosta 3600... Men jädrar va bra den var. Så hittade vi lite annat smått och gått och när vi kommer till kassan plockar Monica fram kortet.
VI FICK SULKYN OCH DE ANDRA PRYLARNA I PRESENT!!! TACK!!!!!

Den röd/svarta fanns naturligtvis inte hemma så den fick beställas. 
Termos, nappar och en musikspelande leksak som redan är en favvo!

Innan vi åkte hem hämtade jag ut mina skor till galan. Nja. Liiite trånga men jag hinner gå in dom och så ska jag köpa till kuddar som lyfter upp under trampdynan. Förbannar mina fötter. Men rackarns va snygga dom är! Så fint röda! 

Alma somnade hos Maken och så låg de och tog en tupplur på soffan medan jag kokade nappar och plockade lite. Efter gröt somnade hon snabbt och nu sitter jag här och Maken tittar Spy Game. Fina Robert Redford. 

Imorgon ska jag jaga handväska, smycken, nagellack och ett skärp. På tisdag ska jag till vackra Stina och fixa naglarna! Woho!! Imorgon kväll ska vi till grannarna på öppet hus och lite Valborgsfirande.

Fullchokad dag med andra ord! Med strålande sol men sval vind. 

Nu ska vi ta en kvällsmacka och bara vara vi!
Ta hand om er därute!


1 kommentar:

Lotta sa...

Vi var också på Babyland igår. Inte svårt att spendera pengar där :-) Det blev en tripptrapp-stol, plastgräsklippare (som låter nåt förfärligt) och skottkärra med hink o spade i.
Kram kram
//Lotta