Sidor

onsdag 6 april 2011

Suck pust och stön...

Idag var en sån där dag som jag egentligen inte ville ha. Behöver dammsuga och torka golv. Behöver behöver behöver. Bädda rent stod också på dagordningen liksom tvätta, vattna blommor och så laga god mat till Maken och goaste Stefan. Någon stans på vägen slog någon mig i huvudet och världen rasade samman. Varför ska det vara så?

promenaden i morse var skön, vi gick en bit på landsvägen och Wilma gick fot i kopplet heeela tiden! sedan upp på grusvägen och knatade och pratade med tant M. Hittade en massa nyuppsatta fågelholkar men på riktigt, vem är det som har satt upp dom?! Många av dom satt så lågt att det såg helt sjukt ut. Jag ställde mig framför en och hade då min näsa i höjd med hålet. Funderade på om det var skolklasser som satt upp för dom satt på så skumma ställen också.

Sen kom mamma och fikadeoch hämtade Wilma. Alma åt och till slut somnade hon en stund i min famn. Men när jag la ner henne för att få någon gjort så vaknade hon. Typiskt. Försökte få henne att somna flera gånger men gav upp och la ner henne i sin säng och där fick hon ligga. Hon skrek och jag stressade med tvätt och renbäddning. Inte hunnit äta något heller vilket kändes som en jättebra grej. Ringde Maken och fick ur mig lite ilska, stress och kanske en smula ångest. Hämtade ledsen Alma och hon hade bajsat ner heela sig. Löst rinnande. Upp över ryggen, bodyn och min stickade tröja jag hade när jag bar ner henne, ALLT var bajsigt. Så vi badade av henne och så fick hon lite banan

Ungefär där kom Maken hem och tröstade sin lite uppgivna fru.

Kan det vara pärondrycken som gör så med magen? Eller desserten med skogsbär och yoghurt? Efter bananen blev hon bättre till mods och kröp glatt omkring medan Maken dammsög och jag fixade mat. Testade Knorrs nyhet "Bag of taste" med kyckling.Riktigt gott! Så saftig kyckling. Satte igång riskokaren och gjorde jasminris till. Gick hem hos herrarna också!


Nu har Alma bajsat löst igen men är lika glad för det. monica kom upp och badade av henne medan jag satt här och skrev detta, Moster Go kom och Maken och Stefan gick upp och bröt arm. Nu sover Alma, det gick riktigt fort vilket inte är så konstigt eftersom hon knappt sovit alls idag.

Nu sitter vi och diskuterar morgondagen, njuter  av solskenet utanför fönstret, en kopp kaffe och fint sällskap.

1 kommentar:

Keeya sa...

Kan varapäronsaften för päron gör magen lösare. Förstår precis vissa sådana dagar när allt bara blir fel. Men du vad säger du om en tripp till Eskilstuna för att hälsa på Stina (bästaste) ? Massa kramar från oss!