Sidor

tisdag 12 april 2011

Nu kör vi!

Lilla 9175 grams guldklimpen ligger och sover i sin säng, hela 74 cm lång! Besöket på bvc idag resulterade även i att vi kom fram till att köra havregröt på kvällen istället för fullkornsgröt som nu, för att låta hennes mage lugna ner sig lite. Så ikväll kokade jag havregrynsgröt, rev ner äpple och hade i lite blåbär. Försvann snabbt! Trots blåbär till lunchdessert både igår och idag så var det fortfarande ganska löst nu i eftermiddags. Dessutom lägger hon smygfisar som är i klass med Wilmas; man tror tapeterna ska ramla ner! Jösses att en sån liten kan fisa så illa!!

Vi pratade även om amning och nattsömn, eller kanske bristen på den rättare sagt, och välling. Jag måste ta tag i detta även om det är jobbigt, jag kan inte vänta så länge till med sprutorna. Dessutom BEHÖVER hon inte äta på natten nu. Egentligen. Vissa nätter snuttar hon ju bara lite, mer som tröst och säkerhet. Kollar att mamma är där liksom. Så inatt kör vi. Inatt när hon vaknar får hon inte tutte. Jag är beredd och förvarnad på ett par jobbiga nätter. Vi får se hur det går. Tills magen har bättrat på sig får hon amma på morgonen tills jag köpt annan välling. Hoppas göra det imorgon om inte tandläkaren är allt för brutal imorgon.

Maria, jag avvaktar med metoden du kör än så länge. Skulle dock vilja höra mer vid tillfälle.

Ikväll var jag ute och gick med en vän som har det jobbigt just nu och både jag och Maken har fått oss tankeställare av det som händer i hennes liv just nu. Kanske är som det sägs; inget ont som inte har något gott med sig.

Man kan nu rösta på bloggar till Mammablogg galan. Har inga större ambitioner att vinna men vore kul med några röster, ska försöka hinna slänga in länk imorgon. Förresten, lite tunnt med kommentarer här...

Återkommer imorgon hur natten varit. Nu ska jag för tredje gången sedan vi gick och la oss buffa till min snarkande Make. Och då ska ni veta att det är 20 minuter sedan...

Måste bara slänga in en passus här om hur förbannat stolt jag är över mina fina systrar. Den ena gör karriär inom Espresso House och kör sina team till rekord och får massor med feedback. Den andra gör karriär också fast på annat sätt, hon jobbar med pappa och är så jävla duktig på allt att jag bara står och tittar på och förundras. Någon gång ska jag utveckla det här med kärlek till mina systrar men just nu vill jag bara skryta att jag är storasyster till så fina och duktiga kvinnor!
Så det så!

Sussa gott!

Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: