Sidor

onsdag 20 april 2011

Onsdag

Maken sov på soffan inatt, han snarkade som en hel flock bufflar. Han är så trött så trött min fina och då blir snarkandet värre.. Alma vaknade som ställd efter en klocka, det vill säga 5. Gjorde välling och gav henne, hon ligger och håller i flaskan själv nu. Sedan somnade hon om och vaknade halvåtta.

Efter grötfrukost för oss båda gjorde vi oss i ordning för promenad. Men innan vi kom iväg var det bara att slänga ner Alma i badkaret och tvätta av henne, skit överallt till följd av avtagen bajsig body... Men hon var lika glad för det.

Efter promenaden åkte vi till Bauhaus och jag köpte färg till hallen, en roller, lite penséer och några margeriter. Nu jäklar! Åkte hem och åt lunch och medan Alma sedan blev trött i gåstolen passade jag på att måla en vägg i trappen. När vi gick ut somnade hon på en gång i vagnen och jag fortsatte med pyssel och planterade blommor och hängde på garageväggen och gjorde ett blomarrangemang i en kruka med påskliljor och björkgrenar. Blev lagom vårigt.

Alma vaknade och vi tog en liten promenad, stannade och snackade med jakteleven David som åkte runt och kollade hur mycket grisarna bökat på sistonde. När vi kom hem var Maken hemma, glad över den lilla överraskningen i hallen (den målade väggen). Han gav Alma mellis, vi testade nytt idag och det försvann i ett nafs! Dom är perfekta att ha med i skötväskan också. 
Klart godkänd!

Jag och Alma placerade oss i fåtöljen och så sov hon en stund innan middagen. Satte på Nat King Cole på Spotify och då somnade hon av sig själv i min famn. Hon var ju jättetrött, hon sov bara ca en halvtimme istället för den dryga timmen som hon haft i vagnen de senaste dagarna. Jag satt och svarade på lite mail angående mitt gästspelande på Lernia. Ska bli kul att få jobba lite och jag kommer nog att ha med Alma, får se hur det går bara. Maken stod vid spisen och brassade köttfärssås. När Stefan kom åt vi och sedan kom Thimy och karlarna försvann upp i träningsrummet. Det stånkades och pustades och lät, en timme senare kmmer tre svettiga karlar ner! Efter dom kom en lätt linimentdoft!

Alma tog ett bad och fick sedan "vanlig" gröt, det vill säga Semper-gröt istället för havregrynsgröt. Får se vad magen säger. Vet inte vad det är som gör att det går i vågor med hennes konsistens, uppenbart är det att magen har ändrat sig. Femte tanden är på väg också såg jag idag så det kan ju bli spännande och se om den påverkar henne.

Hon tvärslocknade och sover sedan åtta. Jag ska nog gå och ta en varm dusch. Känner av att det är lite ändringar i vädret och har lite småont här och var men framför allt i höger bröst. Och mamma, fetvadd i BH:n kommer ju göra att jag ser ut som Quasimodo fast på framsidan, men tack ändå! Testade faktiskt att amma lite imorse eftersom jag tycker så synd om mitt lilla (?) bröst men typ tre snutt och sedan var lilla vampyren framme och bet. Då var det nog!

Nu är Maken hemma i fem dagar. Fem härliga dagar! Just nu sitter han i soffan och sover med Wilma liggandes mellan sina ben, utslagna båda två. Är galet trött jag också, vet inte om det har med min eländiga snabla sjukdom att göra.

Duscha var det ja....

Sov gott alla läsare, och ni glömmer väl inte att rösta!

Inga kommentarer: