Sidor

söndag 10 april 2011

Det där med välling...

Med svidande tårar innanför ögonlocken och en stor klump i magen blandade jag idag välling för Alma att testa. Jag ammar ju fortfarande ibland på kvällar (om hon orkar gör jag det), på nätter och på morgonen. Jag vet att jag måste sluta amma snart. Kanske är det just för att jag känner pressen på mig att sluta som gör det så svårt.

Hur som, en trött Alma smakade vällingen och gallskrek! Försökte om och om igen men med samma resultat så det fick bli gröt med banan och tutte...

Kanske var hon för trött. Ska testa imorgon igen.

Magen hennes är avig och jag kommer inte på varför. Inte päron, kanske kiwi. Eller fas? Hm.

Nu har jag duschat slut på varmvattnet, har kaustiksoda i avloppen i badrummet och väntar på att håret ska torka lite. Virkar en stund innan jag kryper till kojs.

Har haft en härlig helg men tankar och funderingar gör mig tokig. På tjejträffen idag slängde jag ut en fråga och fick inte det svaret jag önskade få. Eller är det kanske hos mig problemet ligger och att svaret jag fick är det logiska men att jag själv hindrar att verkligheten är som jag önskar. Snurrade tankar som sagt. Lite seg, mycket trött och tidvis uppgiven. Det är jag för dagen.

Sov gott!
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: