Sidor

onsdag 27 april 2011

Påsk

Maken tog ledigt på skärtorsdagen så den tillbringade vi med finaste Fabian, 10 år, och långpromenad med hela familjen och premiärgrillning. Vi satt och tittade på köerna utanför oss, som vanligt vid storhelger. När det blir fullt på motorvägen tror folk att dom ska vara smarta och ta gamla vägen. Hmmm... Det var kö från oss och in till Södertälje och det är en mil. Grattis!

På fredagen kom Marcus och grävde med sin lilla grävare,, puts väck med det gamla och fram för ny trädgård! Pappa hjälpte till och körde jord med traktorn. Det hämtdes sten, flytades sten, bars sten, lades sten, staplades sten.... Maken byggde bland annat en åtta meter lång stenmur! Tanken var att jag skulle hjälpa till men Alma ville annat, så hon sov inte alls och var bara lagom less.

På kvällen kom Karin och hennes barn, vi tände grillen ånyo och fick fläskfilé med klyftpotatis till middag. Vilken dag! Solen sken och det började liksom spricka i knopparna på träden. Barnen plockade vitsippor i lilla skogen och det var riktigt skönt!

På påskafton var det massa fint folk som kom på besök. Båda systrarna, farbror med fru, en kusin, PoM, MoY och så goa Stefan! Tillsammans aavnjöt vi en god middag, tårta, kaffe och en massa härligt snack och skratt. Solen sken och var härligt värmande. Alma fick två påskägg. Av MoY fick hon en rolig leksak som vibrerar när man drar i den. Av PoM fick hon ett par solglasögon, ett par brallor och en body.




Stefan stannade kvar och lyssnade på musik och drack lite öl. Maken skjutsde hem honom och jag gick och la mig. Alma fick som vanligt numer välling när jag gick och la mig. Helt slut efter att hon inte sovit mer eller mindre på hela dagen! Wilma fick följa med MoY hem idag, roligt för henne att leka av sig lite.

På söndagen var Maken och tränade och sen höll vi på i trädgården. Vi lagade till de två regnbågarna som Stefan hade haft med sig efter sin fiskelycka i torsdags. GOTT!! Sedan passade Monica Alma en stund så att vi fick sitta koncentrerat och söka efter resa till Omaha och visst hittae vi en! 10 juni till 3 juli! Bokat och klart!

På måndag morgon åkte Maken till Norrtälje fram och tillbaka för att göra vårfint på sin pappas grav. Vi tog det lugnt på morgonen och när Maken kom hem sog jag in paket och så gick vi till PoM för att fira Philip som fyllde 20 år. Hämtade Syrran vid tåget och sen satt vi i ute i det vackra vädret hela dagen. Alma ville inte sova idag heller,  det var ju så mycket folk och annat att se på så vid 16 gick vi hem och båda två slocknade på vår säng. FaSussi och Pella kom och hälsade på och hade med sig ännu ett påskägg till Alma som innehöll en docka! Hennes försa docka! Maken fick lite presenter i förskott och så satt vi och snackade om ditten och datten!

När Maken åkte och köpte pizza fick Alma på sig pyjamas och sen var det natti natti för henne. Vi tog ett avsnitt SOA och sen SOV vi!


Igår var vi på Lernia och jobbade, hade CV-skrivning med en grupp tillsammans med Ewa. Alma var lika exemplarisk som vanligt och satt i sin vagn och lekte nöjt fast hon var trött. Hon somnade av sig själv i vagnen halvfyra. Innan lektionen var jag på Lindex och köpte en klänning, måste börja fixa kläder till USA.

Så passade jag på att köpa en kortärmad pyjamas till Alma och två solhattar från H&M.

Världens finaste Make fyllde år igår, min bra födelsedagspresent till honom SKET SIG TOTALT! Jävla polack....PoM ko och drack lite kaffe och när de gick åkte jag till solariet. SKÖNT! Måste ju jobba lite på brännan till galan, inte ens två veckor kvar! 

Nu måste jag klä på mig och Alma, dags för nya äventyr på Lernia!

Inga kommentarer: