Sidor

lördag 9 april 2011

Gekås i Ullared

 Ja vi åkte alltså till Ullared i torsdag, jag, Moster Go och Alma. Vi åkte fem på morgonen och kom hem vid halvtio på kvällen. En lagom liten utflykt på dryga hundra mig.Vi körde dessutom lite fel på vägen dit så nu har vi även sett Statoil i Värnamo, Wilmas födelsestad!


Väl framme hade vi en väldig tur med parkeringen, vi kollade om det fanns på parkeringen närmast varuhuset. Jag menar, ibland KAN man ju ha tur och tydligen var det min tur att ha det. En dam åkte och frågade dessutom om vi ville "köpa" hennes vagn och det var klart vi ville. Vi kom in i varuhuset 12 och gjorde lite inköp innan vi begav oss till restaurangen och fick i oss mat. Dagen till ära beslöt jag mig för att festa till det med en liiiiten bit cheesecake till efterrätt. Inte jordens godaste dock. Allt är mycket fräscht, maten god, skötrummet perfekt och folkanströmningen var alldeles lagom. Visst skulle jag inte ha något emot att gå där själv men...


Vi åkte 16:30, stannade i Brahehus och åt och sedan tutade vi hemåt. Under dagen har Alma varit ett exemplariskt barn! Hon sov hela vägen till Ödeshög där vi stannade och åt frukost. Så var hon vaken en stund och somnade om och hade ja ginte kört fel (fan fan fan) så hade hon precis vaknat när vi kom till Ullared. Så sista biten var hon inte överlycklig faktiskt, hungrig och inte alls nöjd med att sitta i stolen. Hon sov cirka 20 minuter i bärselen medan jag shoppade. Sedan tog det en stund innan ho somnade i bilen, hon bökade och grät innan hon kom till ro. När hon väl kom till ro sov hon till Huskvarna. Efter maten var hon vaken i en timme och sedan hann hon sova en timme innan vi kom hem. Hon fick gröt och somnade om snabbt när vi kom hem och sov sedan till fyra på natten! Hon har gnälltlite på dagen när hon blivit uttråkad och pratade HÖGT och ljudligt när vi stod i kassorna så tanterna smälte!


Så vad har jag handlat då?


Jo.....




Bara Lumene dagcreme kostar 179 kr på Kicks, nu betalade jag 109. Rengöring till Maken kostar 85, jag betalade 49,95!


 MAM flaskor billigt, 20-30 kronor billigare än i vanliga handeln! Köpte även en Brio "midjeväska" som man även kan sätta på vagnen med 3 fack och som jag blev överförtjust i när jag packade upp. Två påslakan till spjälsängen (har tittat på dom på Tradera men då har dom kostat s mycket) och ett till stora sängen när den blir aktuell så småningom. En CD med Astrid Lindgrens visor slank ner ocså, 45 kronor.
Lite heminredning blev det också. Soppskålarna, 39,95 för fyra stycken! Tack och bock! Lampan 99, Välkommen-skylten 49,95. Den åkte upp i hallen igår och blev superbra! 


 Vårjackan var det dyraste jag köpte, 199 kronor. UV-baddräkt till i sommar, solhatt, Pippitröja till i höst, svinbilliga vantar till i höst.. Det gäller att ha framförhållning!
 Sen handlade ju Moster Go lite till Alma också! Mockasiner och fina bodies. Eller vad tror ni om den fina vita dressen? Hur söt kommer hon inte bli i den?
 Kläder till mig. Trosor, linnen, en skjorta och så bästa köpet; Pippi-koftan för 129 kronor!
 Utöver hygienartiklar köpte jag lite godis till min godisråtta till Make, en skjorta som han antagligen inte kan ha och ett par strumpor med Homer.
Mobilladdare för 29,95 är taget, presentpapper för 5,95... Ja vad säger man. I höstas på marknaden i Strängnäs köpte jag servetterna som matchar tallrikarna och muggarna, gissa om jag blev nöjd nu när jag hittade dom och dessutom inslagspapper! Nu kan Alma ha 1-årskalas!!

Jag vet vad ni tänker. Jag skulle ha tänkt likadant. Hon sitter och skriver här på bloggen att hon har så satans lite pengar och hur hon får låna av sig själv för att klara av räkningarna, hur kan hon då åka till gekås och handla för dryga 4000?

Det tog mycket övertalning med mig själv för att göra den här trippen. Mycket övertalning kan jag säga. Men jag behövde hitta på något, ha nåt kul att göra och eftersom jag älskar att köra bil så var det liksom allt i ett. Dessutom i sällskap med min älskade syster som förgyllde dagen ännu mer!

Jag tog av sparpengarna helt enkelt. En gång hade jag sagt att man lever bara en gång. Det var nog innan jag blev både hundägare och mamma! Men faktumet kvarstår. Man lever bara en gång. och i det stora hela med alla pengar som man snurrar omkring sig under sin livstid så är dessa 4000 en fjärt i rymden.

Nästa resa har redan börjat planeras, då med övernattnng. Men lugna, bara lugna, jag kommer INTE att blir som Rose-Marie i Kanal 5.s serie om Ullared!

Nu ska jag ta och hitta på någon mat. Pappa äter nog hos oss idag också eftersom Monica är på väg hem från... Gissa vart! ULLARED!  Egentligen kanske man ska slå på stort eftersom det firas 8 månader här idag! Mammas lilla plutta med sina 3 fina tänder!

Busfrö som leker med glasunderlägg hos morfar

Inga kommentarer: