Sidor

söndag 3 april 2011

344

Så många kilometer avverkade jag bakom ratten igår. Lagom utflykt.

Hem - hämta Moster Go - Uppsala, hälsa på på Syrrans jobb och fika (ja vi åkte till Uppsala för att ta en kopp kaffe!) - till Eskilstuna genom Uppländska och Sörmländska småvägar för att titta lite på SM på Parken Zoo - lämna Moster Go hemma - hem igen. PHU!!!

Fikade med PoM i Uppsala, en stor vaniljlatte och en bagel. Sen var jag och Moster Go in på lite affärer medan pappa var barnvagnschaufför. Sedan satte vi av med en trött Alma i bilen medan PoM stannade i Uppala. Alma slocknade precis när vi åkte ut ur Uppsala och styrde mot Eskilstuna (via Enköping och Strängnäs). Sen sov hon hela vägen fram!

Hon fick lite fruktpure när vi kom fram, mattider och rutiner blev lite omkastat...  Fortfarande trött och ganska "pipig" ville hon absolut inte ha hörselskydd trots att ljudnivån stundom blev hög i och med att vi kom precis när finalpasset skulle börja. Jag gick runt på kramrunda, dvs mötte en massa goa armbrytare och pratade lite med många. Så fint att träffa "familjen" och jag är lite ledsen att vi inte planerat det så att vi kunde vara en stund på banketten på kvällen också. Försökte få Maken att stanna och umgås med sina vänner men han ville hem och det är jag lite tacksam för. Ganska mysigt när han stod på scen och kastade slängkyssar till mig igår!

Min fina huvuddomare, här på SM-08
Vi var kvar i kanske 45 minuter sedan styrde vi hemåt. Moster Go hade festplaner för kvällen och var redan sen. Alma somnade till slut i bilen efter att ha bajsat och med mammas hand på bröstet. Lämnade av fina Moster Go hemma och sen åkte vi hem så vi kom hem strax efter 20.

Måste få säga att jag älskar att köra min bil. Däremot är jag orolig för de ryckningar den gör och jag undrar om det inte är insprutningen som knasar. Det är bara när jag kör längre sträckor och motorn blir varm som det uppstår. Ford vill naturligtvis provköra bilen för att "känna" felet men det går ju inte.

Alma har faktiskt sovit hyfsat inatt. Tog upp en gråtande Alma som satt i sin säng vid två-tiden, ammade och sedan somnade vi om. Hon började böka vid halvsex men lyckades somna om skedande med mamma som "skakade rumpa". Sedan sov hon till åtta, och nu sover hon sedan en timme tillbaka på mina armar här medan jag sitter och skriver!

Hon har sovit mycket de senaste dagarna,  dels för att hon mest troligtvis haft 3-dagarsfeber (TACK älskade Z för dina erfarenheter!) och dels för att hon också måste märka av den dåliga sömnen på nätterna. Nu ligger hon med öppen mun och snarkar med halvöppna ögon...

Ville åka till IKEA idag, köpa mattan till Almas rum och kanske hitta något tyg att  sy gardiner av.Så var jag inne och kollade mitt koto och skulle betala min sista räkning. Då har jag 109 kronor kvar. Så sista räkningen betalas med sparpengar och medan tårarna rinner försöker jag övertyga mig själv att det är värt det. Med färre dagar i veckan får jag fler dagar att vara hemma med Alma. Men det svider i plånboken. Som sagt sisådär närmare 10000 mindre i månaden märks. Så det blev inget IKEA idag.

Mattan jag tänkte köpa till Almas rum.
Nu har mammas skrotis vaknat och sitter och leker med sin pappa i soffan, jag ska sätta på mig ett ansikte och ta mig i kragen.

2 kommentarer:

FaSussi sa...

Vilken hunk han är bror min!! Mattan också jättefin.

Thea sa...

Skulle vara trevligt om jag och Kevin fick joina på en fika här i stan någon gång.