Sidor

lördag 2 april 2011

För andra natten i rad

Igår natt så vaknade Alma och grät och grät. Tänder? Fas? Mörkrädd? I över en timme försökte jag med allt men det blev bara värre och värre gallskrik och fast hon var så trött så trött så vägrade hon sova. Kände på tandköttet i överkäken och då skrek hon i högan sky. Så vi ner i badrummet och gnuggade flytande Alvedon på tandköttet. Hon var inte varm så vi uteslöt feberkink.

När hon gick igenom gallskrikfas för ett par månader sedan så funkade tv:n som lugnade så Alma och jag satte oss framför TV:n och satt och tittade på Mannen som talar med hundar. Det tog typ 45 minuter tills hon sov, hon fick självsomna i mitt knä och klockan hann bli 5:30. Sisådär en timme senare somnade jag och strax efter vaknade jag till när Maken kom ner från övervåningen. När Maken åkte var jag medvetslös och tänkte svaren i huvudet men orkade inte prata så mycket. Bara öppna ögonen var en kamp. Han frågade om han skulle stanna hemma men eftersom han skulle dels hämta Stefan och dels vara huvuddomare på SM så gick ju inte det.

Mamma kom och hämtade Wilma och dagen spenderades i soffan, Alma sov mer eller mindre hela dagen och jag slumrade då och då framför tv:n. Det som förbryllar mig är att det inte var powernaps utan hon sov i närmare två timmar när hon sov. Inte likt henne. Fortfarande ingen temp men däremot har hon blivit rödprickig/flammig på mage och rygg och blivit röd i ljumskarna vilket hon aldrig varit, inte ens när hon var pytte!

På eftermiddagen följde vi med PoM till Rönninge och åt på nyöppnade restaurang. Plankstek, gott gott! Alma fick mat och satt och pulade med små bitar bröd. Tror inte hon fick i sig en enda bit, allt låg på golvet.

Alma sov när vi kom hem sen fick hon gröt och somnade lagom till Maken kom hem vid strax efter 20.

Vi gick och la oss tidigt. Alma vaknade vid midnatt, stoppade in nappen och gick och la mig igen. Funkade ett tag. Hon vaknade igen, åt och låg kvar bredvid mig. Vid fyra började hon gråta. Jag tände lampan och hon lugnade sig en aning. Men inte så länge så för att Maken skulle få sova gick vi ner. Tog bara en kvart innan hon sov och sedan knögglade ihop mig på divanen och somnade.

Nu har Maken åkt, Alma har vaknat efter att ha sovit ytterligare en halvtimme. Jag slits mellan att åka till Uppsala med PoM och hälsa på Syrran, åka till Eskilstuna och träffa alla underbara armbrytare eller åka till Solna på Harmoniexpo.

Först en dusch.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: