Sidor

söndag 30 januari 2011

Inspiration

Min syster tycker att jag är duktig i köket och att jag borde blogga om det och inspirera  andra. Själv tycker jag inte att jag är så duktig, jag bara gör lite ju! Jag menar, jag tittar i skafferiet och kylen och kokar ihop nåt. Så kom Makens favoriträtt bulgursalld till när jag  bodde själv i Hagsätra. Så har många rätter blivit till. Att följa recept är inte min stora grej.. Jag modifierar allt som oftast och det visar sig ofta bli ganska bra. Även egna recept dom som bara finns i mitt huvud, modifieras efter tillgång på råvaror. Men så älskar jag mitt kök och jag trivs att stå där och fixa och dona. Men som det mesta så går det i vågor. Ett tag hade jag dille på muffins och bakade massa muffins, ett tag var det bara kladdkaka... Ibland blir det lasange både högt  och lågt, ibland fisk på bredden och tvären.

Men att inspirera andra känns konstigt. Lilla jag?! Kan JAG ha något att dela med mig av till omvärlden?

Tål att tänkas på.

Dagens middag blev en trevlig liten familjesammankomst  eftersom jag tyckte att det var vår tur att bjuda PoM på middag. Det blev en fin rostas som Maken gjorde i ordning, rotfrukter i ugn (är ju så snabla GOTT!!!), rödvinssås och hericot verts. Till efterrätt blev det saffranspannkaka som Moster Go fixade.

Alma utökade sin matresa igår med att byta ut plommonpure på gröten till mangopuré. Smaskens! Igår skulle vi dessutom testa hempuréad morot med bröstmjölk men det gick INTE! Jösses vilket mängd med grimaser som dök upp i hennes lilla ansikte! Så vi väntar lite med morötter helt enkelt och går istället in för att åter igen testa potatis imorgon.

Nu ska jag upp och hämta vetevärmen och samtidigt ta upp lite inramade foton att ställa upp på tavellisten som Maken satte upp ovanför vår säng idag. Har fortfarande inte vant mig vid varken sängen eller sovrummet.

Kroppen protesterar lite efter att ha tagit en superskön promenad med hund och barnvagn idag på förmiddagen. Gick över 5 km och det känns nu i knän och fötter. Imorgon väntar besök hos reumatologen...

Over and out!

1 kommentar:

Keeya sa...

Du är som jag, kockar ihop ngt utan att följa recept. Hoppas du har mindre ont idag. Hemskt att du skall behöva ha det så!

Vet du huset blir ju jätte fint! :D Och tack så mycket för den fina kommentaren. DET värmde! Vi får ta och ses snart igen. Puss puss på er finisar!