Sidor

onsdag 12 januari 2011

Stora tjejen!

Igår var vi på BVC för vaccinering nr två. Själva vaccineringen gick bra, även om andra sprutan märkbart gör mycket ondare. Det skriket som kom skar i mammas hjärta!! Som tur är så är Almas nyfikenhet stor så leksaken som hölls fram var så pass intressant att tårarna slutade spruta ganska snabbt!

Så vägdes och mättes hon också. 8050 gram och 69 centimeter.

När vi kom hem tog vi en tur med Wilma och Alma somnade snart i vagnen och sov sedan på trappen i två timmar. Då hann jag skala potatis, slänga in en potatisgratäng i ugnen, förbereda för kokning av potatis och fixa fisken som skulle vara till middag.

Vi åt när Maken kom hem och sedan gck han upp och slet vidare på övervåningen. Jag och Alma badade och tog det lugnt, märker på henne att hon är lite hängig och lite varm.


Sedan kom natten.... La ner en halvsovande Alma vid 21, då hade hon fått både gröt och ammat. Hon bökade lite, tappade nappen, gnydde lite men somnade så småningom. Jag gick och la mig 22:15. Vaknar av att hon gråter, inte skriker utan gråter. 23:18. Tack tack! Tar upp henne och lägger henne på mig och efter lite vyssjande och gungande somnar hon om. Lägger ner henne bredvid mig och tror att det är lugnt. Icke.

Natten fortsatte med en dotter som var ovanligt varm och som vaknade av och till gnyende och gnällande. Ibland skedde gnyendet i drömmen men mamma kan öndå inte sova! Så det har skakats rumpa många gånger inatt. När Maken kom och sa hejdå imorse kändes det som om jag sovit tre timmar. Och dom tre timmarna har varit mardrömsfyllda. Jag har blivit huggormsbiten i handen, en god vän har gått bort....

Blev en tidig morgon idag eftersom pappa kom och hämtade mig bilnyckel för att hjälpa mig köra in bilen till service i Södertälje. Hur jag ska få hem den är jag ännu inte säker på. Alma somnade på mitt bröst i soffan och sov i nästan två timmar så hon är nog också trött efter natten.

Nu gallskriker hon här och tycker att mamma ska leka istället för att sitta vid datorn.

Skriver sen, har en sak som måste luftas lite....

Inga kommentarer: