Sidor

onsdag 12 januari 2011

Jag undrar jag...

...hur jag ska göra nästa helg.

Maken ska hålla träningsläger för team Skåne i Helsingborg. Fina Erika har fixat så att vi får bo hos hennes mamma. Jag tänkte passa på att hälsa på hos Maria och Oliver när jag ändå var i krokarna.

Nu har jag börjat tveka. Av flera anledningar.

Dels så går det så bra med övervåningen nu! Idag tapetserade jag färdigt i Almas rum och började måla i armbrytarrummet (med Alma i gåstolen och Wilma liggandes bredvid henne). Vi måste hårdköra i helgen för på måndag kommer sängen! Så om vi har riktigt tur kanske vi är liiiite färdiga däruppe till nästa helg och då vill jag ju inreda, kanske ta IKEA och så... Även om Maken inte hunnit lägga golv i hallen och armbrytarrummet kan ju sovrummet och Almas rum fixas eftersom de golven slipas och lackas i helgen (förhoppningsvis).

Dels så känner jag att vi kanske behöver sakna varandra. Vi lever just nu i ett ganska skumt förhållande eftersom vi inte delar säng och eftersom Alma är väldigt mammig så sitter jag mest med en liten tös i knät på kvällarna. Maken är dessutom på övervåningen och jobbar mycket på sin lediga tid. Vi är mer eller mindre bara några som bor ihop känns det som just nu. Så kanske lite saknad skulle vara bra!

Sen är det det här med att åka så långt utan ett mission. Maken har sin armbrytning. Det enda jag i så fall skulle göra är att hälsa på Maria vilket i sig inte är så bara, men det känns ändå som att jag kommer att "kasta" bort en helg på nåt vis.

Åker Maken med min bil blir jag låst här hemma. Så då måste han ta tåg eller låna bil.

Klurerier helt enkelt!

Förresten, barnmorskan på BVC kunde inte ta blodtrycket på mig så jag skulle vända mig till en läkare sa hon. Ehm, jag funderar på att ringa underbara Kicki som var min barnmorska på MVC bara för att få trycket kollat. Nu har jag inte haft så mycket snurr de senaste dagarna, bara lite känningar.

Idag har jag shoppat lite grejjor till Alma från Babylooba samtidigt som jag väntar på leverans med reservdelar  till Hokus Pokusstolen.

Nä nu ska jag stänga ner och sova en stund och hoppas att natten blir bättre. Alma var vansinnigt svårsomnad ikväll, somnade inte förän 22 efter lååång kamp i mammas famn. Imorrn vankas det lunchdate med Kristiina och Lovisa och middag med gamla kollegor!

Natti!

2 kommentarer:

Thea sa...

Jag tror att saknad är jättebra för att få lite mer "förhållandekänsla" i förhållandet. Vet precis vad du snackar om! Jag o magnus delar inte säng längre, av ett par anledningar. Så det känns lite som vi är ett par kompisar som bor ihop... Och har barn. :-/ så jag tycker att du ska satsa på att vara hemma.

Jag tog blodtryck på mvc igår när vi ändå var där. 120/80! Så bra har jag inte haft sen början av graviditeten. Vette tusan vad som gjorde mig yrslig! BM antydde att jag va lång & smal att det kan ha nått o göra med det....? Hur då? Jag äter o dricker ju bättre nu än för nån vecka sen! Inte min BM som kollade, hon är på Fiji. :)

Maria sa...

Men tjo, PMS 3 veckor i månaden låter ju verkligen INTE som någon hit. Har du PMS annars eller bara med spiralen? Jag som tyckte det verkade vara det bästa allternativet... =/

Vännen, efter vad jag läser så gör du ju kanske rätt i att stanna hemma nästa helg - även om det hade varit väldigt kul att ses! Men det kommer säkert fler tillfällen, världen är ju inte så stor =)

Och ja, tänk så fort tiden går - lillen är 2 månader och jag har aldrig varit med om att tid kunde gå så himla fort!!