Sidor

tisdag 25 januari 2011

Letar resa!

Vilken succé det blev när Maken kom hem! Va glad han blev!! Härligt! Idag är röris här och kopplar i allt så vi får värme där uppe, Moster Go slipar lite golv i Almas rum. det finns ett flow nu i arbetet som får mig att må bra för med det vet jag att Maken mår bra och då kan vi må bra tillsammans så småningom och liksom bli ett igen...

Just nu sitter jag och letar flyg till Omaha!
Planerar att åka 9-30 juni. Ska bli så kul! Då har lilla Sophie kommit till världen (Almas "kusin") och 25 juni ska vi på Tiffany och Brians bröllop! Hittar resa Hela vägen för ca 12' vilket jag tyckte var helt ok. Alternativet är att boka till Chicago och be Corey boka inrikesflyget från USA. Då kanske man kan spara en tusenlapp... Det blir ju självklart billigare om man har femtioelva byten och orkar sitta på Heathrow i 6 timmar mellan flighterna, men det gör man inte. Hade det varit bara vi två som flög hade det nog inte varit några problem, men nu ska Alma med och dessutom är mina öron inte stormförtjusta i nedstigningar (beroende på hur kaptenen gör dom, ibland funkar det). Men nu ska Alma med och då känner jag att jag hellre lägger lite mer pengar på att flyga med så få byten som möjligt!

Det jag är faktiskt MEST nervös över är nog hur jag ska lyckas med min medicin. Mina sprutor måste vara kylda och får inte vara "okylda" i mer än 20 minuter. Jag har en liten kylväska (någonstans) som jag kan ha en liten isklamp i och så måste jag ha ett specialdokument för att få ta in dom i USA. Så det blir till att prata med flygbolag och så... Dessutom bävar jag för amerikanska tullen. Dom kan ju strula bara för att man har fel sorts strumpor på sig. Typ....

Dessutom läste jag i nya Reumatikertidningen att de kanske ska slopa högkostnadsskyddet på biologiska läkemedel som Enbrel och Humira. Då blir det kris.. 4 sprutor Enbrel (som jag använder) kostar utan skyddet 10995:-. Hoppas det inte blir så, utredningen pågår nu och beslut skulle komma under 2011.
"Mina" sprutor

Nu vaknade lillskruttan efter 45 minuters tupplur.

Inga kommentarer: