Sidor

torsdag 20 januari 2011

Barnbidraget

Vi "behöver" inte barnbidraget i vår vardagsekonomi, visst skulle det inte skada men vi har resonerat som så att det är inte "våra" pengar. Det är Almas startskott när hon blir äldre så varje månad sätter jag över beloppet på ett annat konto. Så småningom ska jag pallra mig iväg till ett Nordea-kontor och öppna ett konto i hennes namn.

12600 kronor/år (med nuvarande belopp) kommer att bli en bra kassa för körkort eller en bil eller kontantinsats på lägenhet eller studier eller resa eller....

1 kommentar:

Therese sa...

Hotell!? Jag är på. Låter härligt med varmare breddgrader. Fast att driva ett hotell kanske kostar lite i el det med;)

Kanon ju om man inte "har användning" för barnbidraget. Är jätte bra att kunna ha ett sådant sparande. Vi har tyvärr inte den möjligheten ännu då jag får väldigt lite i fp, men om några år hoppas jag att vi också kan spara mera.
Kram