Sidor

torsdag 6 januari 2011

Inte utan min Willvin! (en kärleksförklaring)

Jag fick en jättefin present av Jenny och Petra när jag gick gravid. Jag fick den Leatherette Burgundy som jag trånat efter. Så ni kan tro att tårarna rann när jag läste det underbara beskedet från Jenny!!

Jag hade väskan med till BB, men behövde den inte så mycket. Däremot är den väl använd nu, funderar dock på att komplettera med en rygga; Willvin Magnipack.

Vad gör Willvin till så bra skötväska då? 
Jag har i och för sig aldrig  testat någon annan men den är inte bara vansinnigt snygg utan har många bra fack och smarta funktioner. Utanpå väskan är det två fack med kardborrlock, skitbra för mamma att ha plånbok och hemnycklar i. På sidorna är det nätfickor där man kan ha en skallra liggande, ett par vantar, ett litet äpple, mammas läppglans... Undertill på väskan är ett eget fack som man kan ha blöjor  och det tillhörande skötunderlägget i. Jag använder de invändiga nätfacken till att ha extrakläder i. Du behöver inte rota runt i väskan efter blöjor och så när du ska byta, du flippar väskan och har det lätt åtkomligt. Love it!

Sedan är det ett "bakfack" på baksidan av väskan, perfekt att lägga snuttisen i eller hennes journal inför BVC-besök och kanske slänga ner en extra blöja. Bredvid huvudfacket är det ett fack med dragkedja, det är lite mindre och sanningen är att jag inte ens använt det så mycket för jag får liksom plats ändå som det är nu! I stora facket så är det fyra innerfack, två på varje sida. Perfekt för sked och Minifom, för bajspåsar (hundbajspåsar är underskattat!), för extra amningsinlägg, för en liten burk med grötpulver... Stora facket, där är sedan resten!

Helt enkelt supernöjd med min väska! När jag är och handlar knäpper jag bort bärremmen och knäpper fast den i vagnen med de speciella sidospännena. Till väskan fick man även en genomskinlig liten förvaringsväska som jag ännu inte använt, en liten påse som jag har lite extrakläder i och en matchande flaskväska som blir perfekt till sommaren med en vattenflaska till Alma.





TACK igen Petra och Jenny!

1 kommentar:

Qicki sa...

Jag älskar min Willvin oxå.. kan inte tänka mig en bättre väska, hade en annan innan menden kommer jag aldrig att gå tillbaka till.