Sidor

söndag 16 januari 2011

Hej söndag!

Igår följde jag och Alma med pappa och Monica till Uppsala. Först åt vi middag med min farbror, hans fru och deras yngsta dotter innan vi åkte till farmor en sväng. Faster R var där och hade kokat linssoppa som såg och doftade jättesmaskens ut. Vi pratade om vad farmor vill med sin framtid och hur hon mår. Fast hon "inte vill" längre så har hon humor. Hon sa att hon inte hade ont av reumatismen längre, det hade hon skickat vidare till sina barnbarn (mig och Moster Go) så att vi ska komma ihåg henne! Knasgumma!

Sen åkte vi till farbror och fikade. Alma var fortfarande vaken fast hon var vansinnigt trött. Pappa knölade in sig i bak med Alma och jag körde. Att se pappa med Alma och hur farmor känner på henne ler busar lite med henne; får mig att bli alldeles varm inombords!

Vi var hemma strax efter 22. Jag tittade en stund på TV med Maken och gjorde en hemgjord milkshake till honom. Alma slocknade ganska snart men sov tyvärr inte så länge, bara 3 timmar innan hon vaknade och sedan har det varit full snurr på henne. Gråt, prat, snurr, viftande både i sömnen och som vaken. Det här med gråten i sömnen oroar mig lite. Det är ingen idé att lägga ner henne heller känns det som för då kommer jag bara vakna och springa upp till hennes säng stup i kvarten och det pallar inte kroppen.

Ser i och för sig fördelen med att amma flera gånger på natten; det främjar mjölkproduktionen!

Maken slipade färdigt golven igår och hann lacka sovrummet två gånger. Ska ta lite bilder och lägga ut men fan va fint det blir! Idag ska ev jag och Monica åka till IKEA och vill händerna kanske jag kan koppla och montera dit eluttag och strömställare idag. Inte för att det finns nån ström uppe än men då är det i alla fall klart.

Kroppen ja... den är inte min bästa vän just nu och igår fick jag ett litet bryr över den. Blir så förbannad över att gå som en 90-åring, inte kunna skära ost, ha svårt med blöjbyten... Men livet fungerar i alla fall. Är ju lite envis av mig också.

Idag ska vi hem till min barndomskompis Karin som jag inte träffat sedan vi slutade sjätte klass! Då var jag 11! Ska bli jättekul!

Nu har Maken frukosten serverad.

Och ute är det plusgrader och tråkväder.
Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer: