Sidor

onsdag 5 januari 2011

Tisdag - svusch

Idag har jag varit och beställt tapeter till Almas rum. De kostade "bara" 350 kronor/rulle (i jämförelse med 1050/rulle som dom i sovrummet). Förhoppningsvis kommer de redan imorgon. Då ska jag köpa griffeltavelfärg också som ska målas innanför dörren så Alma kan rita bäst hon vill!

Värdelös återgivning av färgen, den är ljust pastellgul. Effekten är liksom "svampad" och så vita prickar!

Efter tapetshopping blev det en tur till Ford för att beställa service och snacka lite med min bilförsäljare (som dessutom är tillsammans med min syssling) som även han renoverar ett gammalt hus, om än i något större skala.

Sedan hem och på prommis med Wilma och barnvagnen och ta mig tusan om inte Alma somnade i vagnen och sov en stund på trappen! Tillräcklig stund för att jag skulle kunna börja koka rotmos och tina korv. Blev gröt för henne när hon vaknade och sedan höll hon mig sällskap i köket medan jag fixade med maten.
Snackar med kameran hon fick an tant A-C
Sedan blev det lite soffhäng helt enkelt. Moster Go var förbi och hälsade på innan hon åkte hem. Jag tömde kamerorna (stora och mobilen) från senaste dagarnas bilder, nedan kommer några styken.

Vi har börjat trappa ner på Minifomen och jag märker ingen större skillnad. Hon pruttar mer än vanligt tror jag, vet inte säkert för jag har inte tänkt på det innan ju!

Nu snöar det igen och ska göra imorgon så någon promenad med sele blir det nog inte imorrn. Får bli med barnvagn, regnskydd och försök att aktivera Wilma ändå. Kanske ta en tur till mamma på fredag så Wilma får härja av sig lite!

Den där blänkande prylen igen... Hmmmm....

"Sa du godis???? On my way!!" Världens bästa pappa har plogat en "gångväg" till mig i hästhagarna så jag inte behöver pulsa. Här invigs den på nyårsafton, med barnvagn (!). Nu är den tyvärr redan igensnöad...

Vildsvinsspår

Bara söt helt enkelt....

Mammas trollunge!

Mor och dotter på nyårsafton. Alma fin i julklappsklänning från farmor och Eric.

Äta fot....

Tant M kom på besök och hade ett fint minibibliotek med pekböcker med sig, Alma tyckte dock att pappret var en hit!


Nu ska jag krypa till kojs! Sov gott!!

3 kommentarer:

Faster Sussi sa...

Vad det går undan. Nu "sitter" hon ju skapligt med lite hjälp. Ja, papper och snöre brukar ju vara roligare än själva paketet. Tack igen för julafton och paket. Alma var strålande på julafton. Verkar gillat mycket folk och tyckte det var härligt med liv och rörelse. Jag tror det kommer att bli jättebra med Almas tapet. Gul som solen, det passar henne. Kram

♥ Nina ♥ sa...

Vad roligt att du tittade in och att du återkommer ;) Du är välkommen! Ska försöka bättre mig i bloggningen då vi väl har flyttat och startat vårt nya liv.

Skoj att tapetsera om! Ser fram emot nya lägenheten där det mesta kommer bli omgjort innan vi flyttar in =) Ska bli så skönt med en nystart!

Hoppas ni får ett fint 2011! ♥

Mormor sa...

Jag har världens sötaste, goaste och charmigaste barnbarn! Hon är så välkommen på fredag (OK hon får tá med sig mamma, pappa och Wilma också)
P&K