Sidor

söndag 23 januari 2011

Bloggtystnad

Helgen har varit vikt till övervåningen! Planen var att fixa så mycket som möjligt innan Maken kommer hem söndag kväll.

Igår målade jag hela hallen (vilket kändes i axlarna idag) medan pappa och Y fixade elen. Monica passade Alma och pysslade nere med gardinbyte och så. Sedan middag hos Mamma o Y (GOTT!) och när jag kom hem höll pappa fortfarande på med elen. Nu gick det att tända lampan i sovrummet!! Ni fattar inte känslan.....

Idag köpte jag dörrhandtag och sydde gardiner. Pappa fixade färdigt all el, sen satte vi på benen på sängen och ställde den på plats. Upp med gardiner och mina tofsar i sann Montazami-anda. Monica har hjälpt med älskade Alma-pluttan idag och bjudit på middag.

Stort tack till mamma som har Wilma busande hemma så jag kunnat köra järnet.

Förkylningen är bättre, Alma har lite svårt att sova och katrinplommonpuren vi fick av Karin kommer väl till hands nu när magen blivit lite hård på Alma. Så från (skitsnackvarning här!!) flera lösa bajsblöjor om dagen har vi en seg/hård om dagen och då ofta med lite magmassagehjälp från mig. Igår blev hon dessutom ledsen mitt i stånkandet så det gjorde väl ont, än större anledning att mumsa katrinplommon. Så tack Karin! :)

Nog skitsnack. Imorrn ska jag försöka lägga ut lite bilder från vår övervåning.

Nu te för rosslig hals!
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Anonym sa...

Toppenjobbat av alla!!! :) Nästa gång ska jag göra mitt bästa att inte vara upptagen och istället vara en bra vän ;)

Tänk snart snart är det även en övervåning på ert hus som går att använda! :D
/Tant M