Sidor

fredag 7 januari 2011

Yr i kolan men lycklig ändå

De senaste veckorna har jag då och då fått lite snurr i huvudet, ungefär som när man ställer sig upp för fort.Det har kommit då och då men jag har inte tänkt så mycket mer på det. De senaste dagarna har det varit betydligt mer. Idag var det riktigt läskigt när det snurrar och blir mörkt framför ögonen (inte svimvarning men otäckt) och det utan att jag gör något. Till och med när jag satt ner och åt middag snurrade det till!

När jag fick snurret på eftermiddagen idag hade jag ätit och druckit precis. Maken hänvisade mig till soffa eller sängen och gav mig en bit choklad och ett glas julmust. Sedan låg jag med en sovande Alma på mig ett tag och pratade i telefon med Syrran som ringde.

Således kan snurret inte bero på blodsockerfall. Järnbrist? Har haft 2 pytteblödningar. Lågt blodtryck? Kan BVC-tanten kolla det åt mig tro? Är helt ärligt lite orolig när kroppen reagerar så hårt! Har aldrig svimmat men tänk OM jag gör det, med Alma på armen! Ska hålla koll på mig själv (!?) i ett par dagar, fortsätter det eller blir värre får jag ringa världens bästa husläkare; J-E!

Imorgon stryks taken i träningsrummet och Almas rum en andra gång och förhoppningsvis har tapeterna kommit oxå. I helgen ska jag måla väggar! Ni fattar inte hur stort det här är för oss! Stundom har faktiskt denna renovering tärt HÅRT på vårt äktenskap och vi har utsatts för prövningar om och om igen. Så att det är så här nära ett liv tillsammans igen, dvs inte ha renoveringen liggande så tungt på oss och att faktiskt få dela säng igen, är stort för oss! Så ikväll när Alma sov passade jag på att surfa inredning. Vill åka och köpa allt NU NU NU!!!!

Just nu går vi ner på knä och tillber den stora målarguden Chrille som hjälper oss på kvällarna fast han har att göra hemma också! Men nu har både jag och Maken fått snabbkurs i hur man hänger väv så imorrn ska han testa och på lördag hoppas jag på att själv kunna slänga på mig arbetskläderna igen och hjälpa till. Wow säger jag bara!

Och så blev klockan midnatt igen... Dags att sova, imorgon blir det lite roadtrip med Syrran. Den andra systern, Moster Go, parkerade just sin traktor och ska åka hem och sova ett par timmar innan hon ger sig på snön igen. Pappa är fortfarande ute och plogar han. En sjukt stor eloge till alla snöröjare!

Natti natti gott folk!

2 kommentarer:

Thea sa...

JÄTTE ELOGE till snöröjarna! Tänk vad folk klagar för att det inte är plogat direkt på morgonen eller överallt.. medan dom sliter så gott dom kan!

Våran grupp är helt OK, inte perfekt. Men ett par är lite sådär som jag inte tål. Så var det på mammagruppen på MVC också! Sånt kommer man nog inte ifrån. :)

Kram på dig, och godnatt!

Mormor sa...

Så glad för Er skull att övervåningen snart är klar. Yrsel är inte kul - jag vet! - så kolla det med doktorn.
Gissa om jag är stolt över min yngsta dotter "snöröjarinnan". Kram