Sidor

måndag 3 januari 2011

Jag som skulle...

...ha gjort en måndagslista, skrivit inköpslista, tagit ett varv med Ajax-flaskan i badrummet, beställt reservdelar till Hokus Pokus-stolen och lagt upp lite bilder här i bloggen. Alma ville annat...

Hon sov inte i vagnen i Nacka och bara ca 15 minuter i bilen på vägen hem. Efter gröt och ammning somnade hon till slut och jag började med maten. Hon sov i 25 minuter. Tog upp henne och fixade lite i köket med satte mig med henne i soffan och efter lite rumpskak sov hon men inte så man kunde flytta henne. Sov i en timme. Sen tog vi ut granen medan Alma satt i gåstolen. Hon fick ett bad och så den nya pyjamasen jag köpte idag på rean. Sen sov hon av och till..... Men tro inte att man kan lägga ner henne. Icke! Då sprätter ögonlocken upp minsann och så får man börja om. Och det nya är även att gallskrika för att poängtera att hon inte vill sova.

Hade ett stort moment idag på Cubus. Skulle betala och plockade upp varorna jag lagt på vagnen, då SITTER Alma upp! Hon har satt sig själv! Delade det med expediten som tyckte att det var lite kul att vara delaktig i det! Nu är det nog dags för selen i vagnen.

Så en mycket trött mamma med stor stress i kroppen ska nu sova. Ska bara ut och klubba min snarkande make i skallen, blir tokig på ljudet och trots stängd dörr låter det som fan. Hur ska det gå sen när vi ska sova ihop igen??

Natti!
Published with Blogger-droid v1.6.5

3 kommentarer:

Thea sa...

Har också en snarkande snubbe i huset... och jag blir tokig! Har Anders provat nått på apoteket? Magnus har provat två saker. Plåstret man sätter på näsan som utvidgar näsborrarna fungerar lite i alla fall, men inte 100. Sen provade han en skumspray(?) som man sprayar ner i halsen - och den natten var han tyst. :) http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=silence

Men av nån anledning så snarkar muskelberg värre... I remember! =/

lurksmulan sa...

Han kanske ska kolla upp snarkningen? Han har inte andningsuppehåll?

Anonym sa...

Liten har blivit stor tror jag! På bara några dagar :D

Snarkande killar (eller ja vem som helst) är inge kul, isch!

Tant M