Sidor

torsdag 6 januari 2011

Framsteg i snöstormen

Jag hade sällskap av Fabian igår, jättemysigt! Vi var ute och gick och han hoppade i snön och härjade med Wilma så hon var helt slut. När vi kom in efter förmiddagspromenaden åt vi mackor och drack varm blåbärssoppa med minimashmallows i. Vrålgott!

När Maken kom hem fixade jag en gryta, lite så där på känn och testade lite nytt. Blev skitgott! Sedan kom vår målarmästare Chrille och tillsammans med Maken fixade dom på övervåningen till efter 22. Under iden tog Alma en tupplur, vi badade, gjorde fruktsallad och mös.

Idag är det snöstorm igen. Vi som skulle ha åkt till Uppsala... Istället har vi faktiskt valt färger till hela övervåningen, dvs gästrum/armbrytarrum och hallen/salongen (som Maken kallar den) som får en och samma färg.

Alma har haft en böknatt. Vid 2 la jag ner henne i sin säng och där sov hon i 2 timmar innan det var dags att plocka upp henne igen. Känns som att jag hellre har henne bökandes bredvid mig än lägger henne i sin säng och sedan får spring upp och ner och stoppa i napp eller vända lilla fröken om eftersom snurra runt nu är bland det roligaste som finns! Igår sträckte hon upp armarna när hon satt i sin gåstol och hade ledsnat, som att hon ville bli upplyft. Eller är det bara jag som mamma som uppfattar det så?

Hade hittat fin dagbädd till nuvarande sovrummet men blev just lite besviken då det visar sig att det inte funkar för rummet är bara 190cm brett.... Så det lutar åt en bäddsoffa istället. Tål att tänkas på.

Nu ska vi bylsa på oss och ge oss ut i stormen, Wilma måste pinka och det vankas fika hos pappa.

Kör försiktigt alla som hade tänkt att ta sig ut i trrafiken idag.

Kram från mig och lilla fröken här i min famn

Inga kommentarer: