Sidor

onsdag 22 december 2010

Utmanad!!

Jag har blivit utmanad av Kristiina att fylla i denna och jag tycker ju att sånt här är lite kul ändå, so here it goes!


1. Hur gammal är du om fem år? 37 år

2. Vem var den sista du träffade? Maken

3. Hur lång är du? 177cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Love Actually, min julfilm

5. Vem ringde du senast? Maken

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Ponta:presentkort bio eller presentkort Outdoor? Till Svägerskan Sussi om julklapp... (nej Ponta läser inte bloggen...)

7. Vad är dagens planer? Får bli morgondagens eftersom klockan är så mycket. Då ska vi åka och handla lite och fixa inför julen. Maken ska städa undan granförsäljargrejjorna nu när han är klar för i år.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms för det mesta

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda och omgifta

10. När såg du senast din mamma? Förra onsdagen

11. Vilken ögonfärg har du? Blågrå

12. När vaknade du idag? Kl 9 vaknade vi "på riktigt" jag och Alma

13. Har du någon gång hittat en katt? Uppväxt på landet så det har tagits hand om en och annan hittekatt i stallet.

14. Vilken är din favoritplats? Runt matbordet i mitt barndomshem med familj och släkt. Annars är Fogelsta där jag bor en plats som gör mig lycklig.

15. Vilken plats föredrar du minst? Vet inte...

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Bor kvar på Fogelsta med min familj och har kanske förverkligat min affärsdröm.

17. Vad skrämde dig som barn? Källartrollet (tack mamma och pappa...), Gorillan på vinden (tack Jenny, vårt sommarbarn) och mörker

18. Vem fick dig att skratta senast? Jeff Dunham på Comedy Central (hela familjen sov!)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, har några stycken! Herreys bland annat!

20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har bärbar och Maken stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med linne

22. Hur många kuddar har du i sängen? Just nu 3

23. Hur många landskap har du bott i? 1

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja (senast på möhippan...)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota känns lite kallt på vintern... ;)

26. Är du social? Ja

27. Vilken är din favoritglass? Alla glassar är favoritglassar! Vad vore livet utan glass????

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Göra oss lånefria och åka till USA och hälsa på våra vänner

29. Tycker du om kinamat? Ja (åt det till middag idag!)

30. Tycker du om kaffe? Ja. Har varit kaffeoholic när jag jobbade men pga svajande mage fick jag dra ner. Nu kan jag inte sova om jag dricker kaffe på kvällen... ålderstecken?? :)

31. Vad dricker du till frukost? Te eller vatten

32. Sover du på någon särskild sida? Höger sida och magen

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa? Så klart!

35. Är du en beroendemänniska? Jag är beroende av kontroll i olika mängd och på olika sätt.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja,  några stycken

37. Vill du ha barn? Fler barn? Jajjamensan!!!!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och så den fina skoltyskan...

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, satt i fram. Fort gick det!

40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Finns underliga saker i hav och sjöar (ja jag är rädd för sånt ok...)

41. Vad spenderar du helst pengar på? Min familj och mitt hem

42. Äger du dyra smycken? Jo det finns lite i gömmorna...

43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Smakade på julskinkan

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj. Vet inte. Känner så många roliga människor!

46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett fult fult fult ärr på höften efter att ha taagit bort en leverfläck -97. 2 bedövningssprutor och en massa karvande och 5 fula fula stygn. Tack för det distriktläkare på Salem vårdcentral. SÅ stort var inte födelsemärket!!

47. Vad har du för ringsignal? Beror på vem som ringer... Någon standard för HTC, Karlsson på taket när Maken ringer och OBoy när tant M ringer

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja nåt finns nog

49. Flirtar du mycket? Som singel flörtade jag vansinnigt mycket. Kan nog hända att man gör det nu med bara för att "testa" reaktionen.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen

51. Kan du byta olja på bilen? Resonerar som så att det finns dom som får lön för att göra sånt. Eller så kan Maken hjälpa!

52. Har du fått fortkörningsböter? Otroligt nog inte!!!

53. Vilken var den senaste bok du läste? Robert Gustafssons memoarer

54. Läser du dagstidningen? På nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Och sjunger ja

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? 107,1 Julmusik dygnet runt... Jobbar hårt på julstämmning nu

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslista

59. När var du i kyrkan senast? När jag gifte mig

Inga kommentarer: