Sidor

söndag 12 december 2010

Nattligt soppkok

Hade en pratstund med Maken innan vi skulle sova, han funderade.på att koka buljong och ha i termos för värmen och näringens skull. Så eftersom jag var pigg intog jag köket strax efter midnatt och fixade två termosar med hemgjord soppa med morötter, ärtor, cayennepeppar, spaghetti och buljong. Under tiden det kokade gjorde jag två julkort också. När jag var färdig flyttade jag på Alma som somnat på Makens bröst. Hon ville inte somna när vi kom hem och låg och bökade, när vi kom in låg hon på mage med rumpan i vädret tvärs över sängen. Hon vänder själv nu!!

Kunde ändå inte somna så jag låg och spelade lite på telefonen. Halvtre la jag huvudet på kudden, tre vaknade Alma! Lite trött men vi har sovit till tio idag. Ska inte dricka två koppar kaffe på kvällen!!

Nu blir det muffinsbak!
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

Thea sa...

Spagettisoppa låter jättegott!!

Mormor sa...

Nattuggla!