Sidor

tisdag 21 december 2010

Nej jag har inte försvunnit...

..jag har bara uppnått min maxtillåtna gräns för mobilsurf (!) och kan inte blogga via telefonen! Hur handikappad blir man inte! Har fina bilder men de ligger på telefonen och jag har inte lagt över dom på datorn än. Tålamod mina vänner! Hahaha!

Alma har börjat äta banangröt, är tydligen supersmarrigt för det äts glupskt. Hennes sömnvägran går i svängar. Igår kväll till exempel somnade hon och jag la ner henne. Två timmar senare vaknade hon och skulle bara ligga på mig i soffan, bökade och stökade och vred och vände och ville inte alls sova... Till slut somnade hon till och jag la ner henne men hon vaknade 23 igen. Fick mat och sedan sov hon. Sova görs alltså antingen i mammas famn på mamma eller i barnvagn om vagnen är i rörelse. Så mamma får fett mycket annat gjort! För visso lyckades jag få henne att fortsätta sova när jag flyttade henne från min famn igår så jag hann klä granen!

Julångesten är total, som varje år. Förra året mådde jag pyton och var supertrött nygravid och dessutom arbetande.I år är jag supertrött och hemma men får likförbannat en stressnivå som är beyond! Fick ett litet bryt häromkvällen (natten..) i köket när jag stökade med saker och Maken tröstade och försöker lösa allt. Men han sliter ju han också, igår kom han hem 20:30. Men nu är det inte många gran kvar, förhoppningsvis kan han vara ledig onsdag och torsdag och hjälpa mig. Det vore drömmen. Både igår och idag har han tagit Wilma på promenad på morgonen vilket känns superlyxigt!

Trots magsjuka har jag bara gåttner 0,9 kg förra veckan. Kan dock bero på att jag har unnat mig att äta lite vörtmackor eftersom det var det min mage var sugen på häromkvällen/dagen. Som tur är har mjölken runnit till ordentligt igen, var orolig att det skulle sina eftersom brösten krympte så ansinnigt efter magsjukan. Men nu är det återgen två meloner jag går och bär på!

Kung Bore tycks ha fått nippran eller helt enkelt ledsnat på oss nordbor som gnäller om att det inte är nån vit jul och att det var bäättre förr. Det har kommit massor med snö de senaste dagarna så jag är begränsad till  promenader med barnvagnen. För att ens ta mig ut från tomten har jag fått skotta som en blådåre och det helst sjutton gånger om dagen... En vit jull blir det, vackert är det, kallt (-14 nu) är det och jag lider vansinnigt med vildlivet. Sån är jag.

Alma har slocknat av sig själv (läs: jag ignorerade hennes gnäll) här bredvid så jag ska bädda in snurrmadame i kuddar och gå och fixa lite frukost. Och kanske til och med sätta igång med att koka skinka. (Ja mamma, jag ska testa ok....)

1 kommentar:

Maria sa...

Puh, jag känner igen allt det där... Är hemma men får INGET gjort för lillen vägrar sova. Och vågen står still o jag kommer omöjligt ut med vagnen ens utanför tomten... Får bli hårdare tag när snön är borta!