Sidor

fredag 10 december 2010

Nervös

Har precis blivit osams med Wilma som i ett ögonblick av totalt hjärnsläpp hoppade upp vid kuddarna i min säng. Knasiga hund! Hon blev bestämt visad på golvet och fick efter en stund lov att be om ursäkt.

Crille har målat idag igen och ska eventuellt tapetsera ikväll!! Galet!

Själv vill jag gå upp på vinden och se om jag hittar något att ha på mig ikväll. Har lite idéer, ska bara undersöka om jag får på mig plaggen på min ack så smäckra kropp. Alma har sovit en stund och hinner förhoppningsvis sova lite till innan vi ska åka. Just nu tränar hon lite på att sitta. Går så där, varje gång hon sträcker sig efter tårna ramlar hon framåt...

Hon åt förresten potatis igår, det glömde jag att skriva om då. Vi har smakat banan i en vecka så till middagen igår blev det lite potatis mosat i bröstmjölk. Ett par små, små skedar. Ska försöka hinna koka en potatis så hon får innan avresa idag.

Som ni förstår är jag fokuserad på kvällens händelse och skitnervös faktiskt. Tänk om Alma inte alls finner sig och jag måste gå efter en liten stund...

Mamma är på väg hit och ska hämta Wilma som ska vara där ett par dagar. Hon skulle köpa med sig Minifom också, den vi har är på upphällningen.

Dags att göra lite nytta, måste dammsuga också. Och äta lunch...

Later!
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

Faster Sussi sa...

Ha det så himla roligt och ät gott. Om Alma konstrar så är det bara du som tycker att det är jobbigt. Alla andra tycker bara att hon är gullig och ingen blir störd av att en underbar 4-månadersbebis låter lite. Kram

Mormor sa...

Så bra att "sötungen" börjar äta lite annat än mamma-mjölken. Himla trist det som hände vid Börsen. Håller med faster Sussi; ingen kan bli sur på en liten bebis. Hoppas att ni haft en mysig kväll i.a.f.