Sidor

söndag 5 december 2010

Jag vill gå kurs...

...på Photoshop. Blir knäpp. Galen faktiskt! Har suttit och verkligen försökt få till nåt. Men icke. Kusin Thea erbjöd sig att fixa lite fint på min sida men jag är ju så envis att jag vill kunna själv!  Sån är jag.

Idag har jag och Alma inte gjort ett smack. Maken har skjutsat vår nattgäst Bamse (armbrytare) till Arlanda, varit på återvinningen, varit i skogen och sågat granar i två vändor, varit på långis med Wilma... Jag har tvättat en maskin. Varit och plockat ut ett Tradera-paket! FINFINT påslakan till Alma!

Middag hos Pappa och Monica. Alma ville inte sova. Denna sömnvägran är ett nytt påfund från min älskade dotter. Hon gallskriker och spänner sig, drar ut nappen gång på gång på gång på gång. Kämpar in i det sista. Höll på i över en timme nu ikväll! När hon vaknade till sedan fick hon lite banan innan amningen och sedan somnade hon med endast lite krångel. Maken var jättetrött efter dagen och efter att ha delat säng med mig och Alma inatt. Han har sovit lätt för att han var rädd att snarka, att ta för mycket plats och att lägga sig på Alma. Dessutom beter sig sängen ok när jag ensam ligger i den men när man är två blir den än mer katastrof. Behöver inte nämna att vi bara har en 140 red säng va?!

Hur som, när vi kom hem från P&M bestämde han sig för att gå och lägga sig. Så han, gullig som han är, gjorde i ordning hela huset för natten. Tände ljus inne hos mig, bäddade åt sig, fixade min säng... Men klockan var 21:20 och jag hade inte lust att sova då! Så fast jag kanske borde ha gjort det så har jag suttit framför datorn sedan dess...

Idag började jag titta lite på FK:s sida för att förlänga föräldrapenningsperioden. Blev dock lite osäker så jag måste nog ringa på måndag. Jag satte ju bara till sista december i somras. Nu känns det helt avlägset att ens gå tillbaka till en arbetsplats!

Nu sitter jag och chattar med min amerikanska "syster" som väntar sitt första barn i maj, en liten dotter.

"Kolla, om mamma sätter mig i amningskudden kan jag sitta själv!"

"Jag har min fina tröja som faster har gjort."

"hallå, vem är du och varför kan jag inte ta dig?"

4 kommentarer:

Faster Sussi sa...

Älskar den här gullungen!

Thea sa...

Vilken fin Alma-tröja! Var har du fått tag på den?
Hehe, jag är också envis med photoshop... eller vänta nu? Nä! Jag ringer min bästis och frågar hela tiden "HUR FAN?!?!" och är skitirriterad! :P Jag har noll tålamod när det gäller att lära mig själv photoshop... så jag kan bara basics.

Anonym sa...

Kolla www.moderskeppet.se

lurksmulan sa...

Sömnvägran tillhör den berömda utvecklingsfasen vid fyra månaders ålder. Laban var som ett plåter på mig dygnet runt då. Hon har säkert separationsångest och tror att du ska rymma om hon somnar!