Sidor

onsdag 22 december 2010

-21,6

Wilma tittar konstigt på mig. Som om hon säger: du skojar. Ut? Nu? Igen? Va fan...

Drar på mig jackan och släpper ut Wilma. Månen belyser allt med sitt blåvita sken och jag hör på något sätt Viktor Rydbergs tomten läsas upp i mitt huvud, precis så ser det ut i dikten! Snön knarrar under skorna. Wilma springer i förväg, sätter sig mitt på vägen och kissar. Ja var annars, jag skulle inte heller sätta mig i den djupa snön. Vi kommer ut på den lite större vägen, hon tittar på mig och jag väntar på hennes drag. Vill hon försöka sig på att springa ner i allén eller hem. Hon springer upp för backen upp till huset, hon har ledsnat. -21,6 grader. Tack Kung Bore, vi har fattat vinken. Det blir en vit jul. Men du... Lighten up! Det räcker med 5 minus och typ bara 2-3 cm snö åt gången... Seriöst!

Lider så med alla djur, kunde jag skulle jag ha vardagsrummet fyllt med rådjur och harar. Vildsvinen fick vara i garaget...

Nu ska jag sova! Imorgon är det dan före dan före dopparedan.

Tjing!

1 kommentar:

Maria sa...

Ja, det är ju helt vansinnigt med denna snö och KYLA!! -26 grader mitt i skåne lixom, vi är inte i Sibirien!! Min hund älskar (!!!) snö dock och hoppar runt i drivorna som en hjort och väntar på att man ska kasta snöbollar som han kan fånga med munnen =)