Sidor

fredag 3 december 2010

Torsdag

Jag vill ändra design på bloggen. Men min designändrargrej (trött okej...) i Blogger funkar inte på min dator. Fortfarande. Så har jag fixat en trial på PS i tron om att jag skulle vara duktig. Icke.

Min kusin Thea är GRYM på att fixa snygg design och fina bilder med fina typsnitt. Min egen blogg ser ut som nåt katten har släpat in.. Försökt i en timme nu fast jag egentligen borde sova. Suck!





Igår såg det ut så här hemma i soffan!
"En sked för mamma...."
Alma fick smaka banan! Bara tre små skedar men ändå, milstolpe! Idag har hon haft en vaken dag vilket gjorde att jag av och till har försökt att söva henne sedan klockan 13:30 och lyckades med det 20:30. Sen kan ju ni lista ut hur rolig hon var att ha och göra med däremellan! Hon har då alltså sedan imorse sovit 45+15+10+15 innan hon somnade i mitt knä ikväll. Så jag la ner henne och gick ut till Maken men då vaknade hon igen så det var bara att krypa upp i soffan med en spjärnande dotter i famnen och få henne att somna igen. DÅ somnade hon. Så det blev ingen banan ikväll och anledningen till att jag är vaken nu är för att jag väntade på att hon skulle vakna och vilja äta, vilket hon precis gjorde också!

Träffade tant F idag som var upp från Örebro, tog en kopp kaffe i Globen. Har inte träffat henne sedan jag såg ut som en flodhäst på bristningsgränsen, dvs i juli.

Jag velar lite om jag ska gå på Mammabloggalan; det är ganska mycket pengar men det vore förbaskat roligt. Kanske kan önska mig det i julklapp.

Det här med julklappar förresten... Denna HYSTERI! Visst, jag har hittat present till Syrran för 2500, till Pappa och hans fru för 1880, till Maken för MASSOR med pengar, till svägerskan för 700... Och hade jag råd skulle jag säkert köpa allt det. Men jag har inte det och jag har kommit till nån punkt där jag känner att jag hellre köper något litet och kanske lägger pengarna till nån som behöver det mer!Stadsmissionen till exempel. Här sitter jag i mitt hus, under mitt varma täcke, med mat i kylen/frysen/skafferiet, hela vinden full med kläder (i flyttlådor förvisso), med pengar på kontot och gnäller över att jag inte tycker mig ha råd att fixa håret och naglarna.... Det känns så vansinnigt när det är så många hemlösa i Stockholm som just nu inte har tak över huvudet och det är förbaskat kallt! När det finns barn vars föräldrar inte har råd att köpa julklappar... Eller gran. Eller must... Svider till i hjärtat och jag vill, JAG VILL, göra en skillnad. Men hur? Jag kan tänka mig att åka och köpa lite leksaker eller kläder för 500 kr, slå in och ge till de barn som inte har de förutsättningarna. Eller köpa en skinka. Eller lite kulor till granen... Förstår ni tänket?

Har du en hundring "över"? Den kan komma till nytta här...

Hujja, va djupt och allvarligt det blev nu! Nu ska jag surfa runt lite innan det är dags att sova.

Tjing!

2 kommentarer:

Qicki sa...

Jag hoppas du kommer på galan. Jag har gett mig själv den
i julklapp. Vad roligt att Alma har börjat med banan, känns som
det var evigheter sen Noah gjorde det. Tiden rusar i väg.
Kramen.

Thea sa...

jag kanske kan knåpa ihop nått åt dig? :) skicka några bilder du vill/kan tänka dig ha som banner, och någon text du vill ha. så kan jag göra en banner och ändra ditt lösen till bloggen ett par dagar så kan jag gå in på den och fixa bakgrund o allt åt dig! :)
OM du vill!