Sidor

tisdag 7 december 2010

Lilla fröken Pinkalot

(på bilden: Ledsen Alma och moster Go)

Så snart man lägger Alma på vågen kissar hon. Har faktiskt gjort det flertalet av gångerna vi varit på BVC! Knasunge!

Idag följde Monica med och hennes omdöme av vår barnmorska va: vilket miffo! Skönt att det inte bara är jag och Maken som tycker att hon är underlig. Bara för att Alma börjat smaka banan så tyckte hon att banangröt, det skulle jag börja med. Näe... Inte hade hon något vettigt att säga om Almas kind.

Hon har i alla fall växt, vår lilla sessa. Nu väger hon 7225 och är 66 lång med ett huvudomfång på 41,5.

Har varit och storhandlat med Alma sovande på bröstet. Hon sover igen nu i min famn. Jag som skulle laga mat!

VK rullar på. Har inte köpt nåt onyttigt alls förutom Icas fil med pepparkakssmak, var ju tvungen att testa.

Imorgon kommer Crille och ska måla i sovrummet. Med färg! Fatta att vi ska måla färg på väggarna på övervåningen! På kvällen ska jag till Almas faster och få håret fixat av fina Sofie. Så skönt, ser bedrövlig ut nu.

Ska testa att lägga ner henne...
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Rairai sa...

Älskade lilla barn. Hon kommer snart på att hon gillar mig! ;)