Sidor

torsdag 4 november 2010

Vaccinerad!

QQTrots vansinnig trötthet (vaknade strax efter 7 och bilden togs 10:30 och under den tiden har hon sovit i tio minuter...), hunger och en spruta i vardera ben så ser fröken Alma väldigt glad ut, tycker ni inte?

Är vansinnigt missnöjd med barnmorskan dock. Alma har infektion (?) bakom vänster öra. Jag tvättar och är noga med att torka och kollar flera gånger om dagen, ändå luktar det och nu var det lite sårigt vid örsnibben. Höger öra har aldrig uppträtt så. Det är ganska vanligt så BM, du kan ju använda bröstmjölk hemma men jag ska pensla på kloro....(nånting) innan ni går. Så fick Alma sina sprutor och var ganska ledsen och så hintade jag två gånger om penslingen men det blev ingen. Hon glömde. Och eftersom hon dessutom hör dåligt så tror jag att hon inte hörde mina hintar. Jag frågade till och med om vi skulle pensla innan vi gick ut och hon sa ja och gick. Va?! Så jag kör med bröstmjölk nu...

Däremot var hon snäll och skickade med Panodilsuppar hem, Alma kan bli kinkig, skrikig och ledsen ikväll som reaktion på sprutorna. Eller så sover hon. Jag är solo ikväll eftersom Maken ska kommentera på Eurosport.

Nå väl, dags att få i sig dagens grötranson! Gott!
Published with Blogger-droid v1.6.4

3 kommentarer:

Rairai sa...

bästa.

Keeya sa...

Stackaren :( men du kan själv köpa sårdesinfektionsmedel på Apoteket och badda med en tuss. Det var nog det hon hade tänkt göra. Om det inte hjälper får du köra hem till oss sp kan jag sätta lite antibiotikasalva. Kram på er!

Unknown sa...

Du kan köra med någon uttorkande salva också, typ zink. Laban hade jättedjupa "hålor" bakom öronen när han var spädis, han luktade som tre veckor gamla sopor så fort man gläntade på örat, det var hemskt. Så vi smorde väldigt mycket med zink och det torkade upp det hela fort.