Sidor

måndag 15 november 2010

Måndag

Alma hade svårt att somna igår, spottade ut nappen gång på gång på gång. När jag varit uppe och stoppat i den igen typ 5 gånger ledsnade jag och tog upp henne så fick hon somna på mig. Tanken var att jag skulle lägga ner henne i sin säng när hon somnat men det blev inte så eftersom jag också somnade och vaknade vid 4 då det var blöjbyte/ammning. Sen somnade vi om. Idag sov vi till 9 och tog sen ett mysigt bad. Sen har vi haft en gosig dag hittills. Maken är i Vingåker på jobb och kommer att få köra övertid, Wilma är hos mamma och har det bra. Ska hämta henne imorgon.

Alma har nu somnat i soffan bredvid mig, tredje gången idag som hon somnar av sig själv. Ska nog köpa ett mörkt örngott som hon kan ha över ögonen när hon sover för det tycks vara grejen just nu, gillar dock inte att hon kör in huvudet under kudden eller täcket med tanke på syrebrist!

Tant M fick magsjuka efter lördagens tjejmiddag men ingen annan har fått det. Jag hade känning igår men det hände inget. Som tur är, hatar att kräkas... och skulle Alma bli smittad också?

Novemberdag som aldrig blev ljus helt enkelt....
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

Qicki sa...

Noah är likadan, han sover med sin snutte över ansiktet.
Får jag fråga vart ni bor?
Har läst flera ggr att ni är i närheten av vart jag bor.
Kram

Qicki sa...

Ja nu ska de extra kilona bort.
Jag bor i en liten ort som heter Hälleforsnäs, ligger vid Flen.