Sidor

måndag 8 november 2010

Härlig helg!

I lördags åkte Maken till Gävle tidigt på morgonen för att döma på Blockbrytet. Jag tog tjejerna på promenad i en timme innan jag och Alma mötte upp tant M i Skärholmen. Jag shoppade loss och fyllde på med nya basplagg. Två julklappar blev inköpta också! Efter en lunch och en vaniljlatte on the go styrde jag hem för att hämta Wilma. Alma hade äntligen somnat efter att ha varit vaken större delen av tiden i Skärholmen. Så åkte vi till mamma och Yngve där det serverades god fiskgryta och premiärspelades på det nyinköpta Wii-spelet. Alma däckade till slut och sov nerbäddad i soffan. Väckte henne för en slurk och påklädning sedan sov hon igen. Stod i hallen hemma och sov en stund medan jag och Maken ventilerade dagen, sedan fick jag väcka henne. Tröttmössa!

Fick igen det på söndag morgon då hon vaknade 6..... Men det gjorde inte så mycket eftersom vi ändå skulle upp tidigt tidigt för att åka till Norrtälje. Kom iväg strax innan 9. Handlade lite på Coop och åkte ut till svärfars grav. Då visade det sig att nya ljuset och lykta som Maken köpt inte passade ihop. Så vi åkte in till Norrtälje igen... När Maken ska byta ljuset säger expediten att det var många son köpt fel och det kanske inte var så smart att ställa dom bredvid varandra. Och dom står fortfarande så därför att...??? Hmmm. Så ut till graven igen men nu hade nyammad Alma somnat så jag satt kvar. När ljuset väl var tänt och Maken fixat lite och pratat lite med sin pappa åkte vi hem. Fikade hos grannarna när vi kom hem. Blev en tur i det 0-gradiga vackra vädret framåt eftermiddagen medan Maken och pappa jobbade på övervåningen.

Åkte och köpte Wii fit plus igår, blev taggad när jag testade hos M&Y. När jag kom hem la jag mig och ammade och hör helt plötsligt jordens brak i trappen av något som rasar ner och sedan hur Maken svär. De sekunderna innan jag hörde honom stannade mitt hjärta. Visste att han jobbade precis ovanför trappen och där här vi tagit bort räcken för att sätta dit en ny lösning så jag befarade att det var han som brakat ner. Men det var "bara" 2-3 färghinkar som faktiskt tagit emot honom när han ramlade av bocken efter att ha trampat lite snett när han sträckte sig för att nå när han skruvade gips. Hade inte färghinkarna stått där..... Herregud! Nu var det färg ÖVERALLT och trappan som jag ville ha naturfärgad och börjat slipat bort den vidriga bruna färgen på; den får nu vara vit! Pappa och Maken sanerade så gott det gick sedan avbröt de dagens arbete. Men nu har det börjat närma sig att bestämma färg och tapet till sovrummet!

Igår kväll somnade hela familjen i soffan. Maken väckte mig vid 22:30, och jag var mer eller mindre medvetslös!

Sovit gott inatt, hade Alma bredvid mig från 4 pga att fötterna gjorde så snabla ont när jag var uppe och böt på henne så jag ville inte kliva upp igen och dessutom somnade jag medan hon åt! Men det är lite mysigt också med sessan bredvid sig.
Idag var det kallt ute; -6 när vi skulle ut. Så då åkte den fram; presenten vi fick av våra vänner M&J när Alma var nyfödd. En rosa fleece-overall. Det kändes så vansinnigt avlägset när man satt på uteplatsen med 2 veckor gamla Alma i famnen och öppnade paketet. Nu är vi där! Det är en 62:a men den är stor, alldeles för stor. Men vi testade ändå idag och den var jättebra. Åt fötter på den också=gilla mycket!

Nu sover hon och jag ska passa på att fixa lite i tvättstugan och om jag hinner ska jag pilla på mitt nya Wii-spel! Till lunch idag blir det fiskgryta!

Kram på er!
Published with Blogger-droid v1.6.4

2 kommentarer:

Faster Sussi sa...

Det här var ett inlägg i min smak. Gillar när det händer mycket. Hahaha när min bror svär och alla färgburkarna ramlar ner. TUR att det gick bra (fast trappen nu blir vit i stället). Men det kommer bli jättesnyggt. Gull-Alma ser så himla nöjd ut när hon sitter på din mage under promenaderna. Och den lilla söta näsan är röd. Kram till er!

Keeya sa...

Oj jösses! Tur att inget allvarligare hände!

Vi har också wii fit men ska bara börja använda den... Massa kramar till er!