Sidor

fredag 12 november 2010

Fredagsmys

Jag blev idag rånad av ICA Maxi igen. Ett jädra otyg att frukt och grönt ska vara så fatalt dyrt, fyllde en hel påse med f/g! Köpte i och för sig blöjor och Dentastix vilket höjer slutbeloppet på en gång.

Maken hjälpte mig med lite av middagen och jag fixade resten när han var ute med Wilma och Alma sov (en stund...). Till middag serverades klyftpotatis med baconlindad kyckling fylld med Philadelphiaost. När ändå ugnen var på testade jag ett nytt muffinsrecept; ananas och cocos-muffins.

Grannarna (dvs pappa med fru) kom upp och fikade och kollade på Idol. Provsmakade muffins som fick klart godkänt! Alma somnade och sov ca en timme i soffan mellan mig och morfar. Hon vaknade vid nio, fick ren blöja, pyjamas och mat men var så trött så trött att så fort jag la henne i famnen somnade hon och så ligger hon än. Maken har fixat en kopp te till mig och vi har skrattat gott åt Cirkus Möller.

Imorrn kommer fina tant M vid lunch och ska hänga och hjälpa inför middagen. Blir pajer (taco och broccoli/feta) med sallad och kladdkaka, fruktsallad och hemgjord vit chokladsås. Ska till systemet också och köpa mig en flaska med amarone. Får man dricka ett glas vin då och då så kan det ju få smaka jävligt gott!

Nu är det snart dags att krypa till kojs, vila foten (aj som f-n) och ladda för en underbar helg. På söndag ska Maken få sina presenter, min egen käre far ska firas och ett ljus ska tändas för svärfar.

Hoppas ni haft en trevlig fredag!
Published with Blogger-droid v1.6.4

Inga kommentarer: