Sidor

måndag 22 november 2010

Tungt

De flesta, utom min modiga kusin Thea, skriver inte om sånt som är jobbigt i livet. Inte sånt som är "riktigt" jobbigt. Det gör inte jag heller. Förutom idag. Fast utan att gå in på vad som är jobbigt. Det är helt enkelt bara tungt just nu. Mycket tungt. Glädjen i mitt liv är underbara Alma och gosiga lurvisen Wilma som speciellt idag har varit mycket "mattig".

Läste i min vän Keeyas blogg att hennes vän i sin tur brukar säga att om livet ger dig sura citroner så gör lemonad av dom (eller liknande) men ibland tar det liksom stopp.

Fryser som en tok, har flera gånger ikväll känt att jag har energier med mig men inte orkat ta reda på vem/vilka och varför. Men jag tror mig veta..

Fick ett trevligt samtal av Syrran idag som gjorde mig glad och fick mig att se fram emot helgen än mer. Har även bland annat hunnit storhandla, lagat 2 maträtter, klippt klor, dammsugit, vikt 2 maskiner tvätt och där emellan ammat och bytt en och en annan blöja! Hejja mig! Dom hade för övrigt blöjor för 89 kronor paketet på Maxi + 10% rabatt för stamkundsvara (eller vad det heter) så det bidde 2 paket idag! Däremot hittade jag ingen pepparkaksfilmjölk som jag sett reklam för. Hur gott låter inte det??

Dags att sova, imorgon blir det upp tidigt eftersom Crille kommer och spacklar.

Sov gott världen!

(Eftersom jag bloggar från mobilen har jag ingen möjlighet att länka till Theas och Keeyas bloggar men ni hittar dom under "Jag läser".)
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

Keeya sa...

Att göra lemonad av citroner är en bra inställning till livet men som du skriver så ibland orkar man inte. Ibland måste man bara få vara ledsen för att komma över. Styrkekramar till dig och jag hoppas att allt löser sig snart för dig. Puss

Thea sa...

Kram!