Sidor

fredag 19 november 2010

Broadway från Casadeco

Efter 1 timmes bläddrande i massor (totalt över 50 st) kataloger med olika tapeter kammade jag ändå noll på alternativ till den jag hittade häromdagen. Då fick jag ändå hjälp av en kille att leta. Han plockade fram de lila han visste men icke; fel lila nyans, skumt mönster, konstig struktur, metallicdetaljer.... Så det där med tre alternativ till Maken sket sig. Dessutom svarade han inte i telefon trots många försök så jag bestämde att det fick bli den jag hittade först. Utan att kolla priset. Så frågade jag vad det kostar och fick en fin liten chock; 1050 kr/rulle! Till och med han som jobbar där tyckte att det var dyrt så han dubbelkollade men det stämde! Fick lite rabatt så det slutade på 2700 :- och de beställdes från Frankrike idag!

Var ju inte meningen men jag resonerar som så att jag har pengar undanlagda från min feta skatteåtebäring och dessutom lever man bara en gång! Jag skulle kunnat skippa det och målat eller hittat nån annan färg som var mycket billigare men varje gång jag såg väggen hade jag nog tänkt på hur det skulle kunnat sett ut.

Nu sover Alma på mig, Maken och Wilma ligger i soffan och sover och ju mer det skymmer, desto tyngre blir även mina ögonlock. Underbara Maken dammsög och torkade golv idag, tack tack tack! Fick bada lillskrutt när vi kom hem från Södertälje, blöjan hade så att säga läckt (vilket inte var så konstigt med kombon bilstol/enorm mängd)....

Ute blåser det och får den nollgradiga temperaturen att kännas betydligt kallare. Tända ljus, Idol och kanske lite glögg står på schemat för ikväll!
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Therese sa...

Tack. Det var verkligen en bra start på helgen att "vinna" en mobil.

Vilka sjukt snygga tapeter! Vill också ha! Önskar man hade några miljoner på huskontot:)

Kram o trevlig helg!