Sidor

tisdag 16 november 2010

Tapeter

Vet ni hur många kataloger med tapeter Målarboden i Södertälje har? Barnrumstapeter icke inräknade. Säkert typ 200 stycken! Jodå.... Och på måndag kommer målaren som i och för sig ska spackla och slipa innan det är tapetdags men ändå! Hittade en direkt i den första katalogen jag tittade i och nej, jag tittade inte i alla! Tittade i ett gäng till Almas rum och hittade jättefina! Har även beställt prov på tapeten till det som Maken kallar salongen, det blir en fototapet från perswall.se. Plockade med mig lite färgprovslappar hem också. Funderar på att åka tillbaka imorrn och göra en djupdykning i tapetvärlden...

Fortsatte virka ikväll. Fick ju en ny amigurumibok av tant M i lördags så nu har jag börjat med en hund. Hann med ett öra och halva kroppen ikväll. Började sent (21) eftersom Alma bestämt sig för att köra repris på gårdagen och inte somna förrän då. Utan längre sömn innan som brukligt. Hon brukar ju sova 2-3 timmar på kvällen och sedan få pyjamas, ren blöja och mat och somna för natten vid 20. För att få henne extra trött ikväll i hopp om att hon skulle somna antingen lättare eller av sig själv, så badade jag henne nu ikväll istället för imorgon bitti. Men som sagt, fick ändå jobba ett bra tag för att John Blund skulle lyckas!

Apropå sova, dags för mig att krama kudden också.

Så vad tycker ni om mitt första tapetfynd idag?
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Sussi sa...

Saknar er så mycket. Tapeten snygg även om färgen inte syns så bra på fotot. Men det är lila eller? Till sovrummet eller? Kram