Sidor

torsdag 11 november 2010

Pricken....

Idag vaknade Alma 8, ganska vanlig tid för henne med andra ord. Så jag "serverade" frukost och kollade Facebook på mobilen. Så hör jag en ljudlig suck, tittar ner och Alma sover som en stock! Så vi låg kvar till halvtio när hon vaknade igen! Och ändå har det varit en normal natt; upp 2:30 för blöjbyte och käkade och sedan igen klockan 6.

Nu är långpromenaden avklarad (med snölycklig hund!), lunchen uppäten, Wilmas klor klippa, Alma bytt och matad på och jag har en dammsugare, nyuppsatta hyllor i skafferiet, 2 IKEA-paket och en oskriven inköpslista som väntar på mig.

Imorse när Alma vaknade var hon alldeles prickig och flammig runt ena ögat och pannan (som framgår av bilderna). Vette tusan varför! Har inte ätit choklad eller något utöver det vanliga... Hon har rött under ögat lite då och då men det kommer och går. Så efter badet baddade jag in ansiktet med bröstmjölk och det har blivit lite bättre. Hade på lite till nu när jag ammade.

Fars dag-present är klar, väntar fortfarande på mina Tarotkort och 2 påslakanset jag budat hem på Tradera.

Förresten, Alma somnar/sover gärna med något för ansiktet. Jobbar just nu HÅRT på att hon ska somna själv, hon ligger bredvid MIG och kämpar mot John Blund. Alma har anammat detta med power naps, igår sov hon 3x20 på hela dagen så när vi ätit middag var hon jättetrött och sov i 2 timmar för att sedan vara vaken ett tag innan nattning (som gick så där, ligger inte mamma i sin säng behöver inte jag ligga i min! Då vill jag ligga hos mamma i soffan! Ju! )

Tror banne mig hon sover nu! Woho, det gick! Skafferiet, here I come!
Published with Blogger-droid v1.6.4

Inga kommentarer: