Sidor

fredag 12 november 2010

Milstolpe!

Alma fick mat 21:30 igår kväll efter att ha sovit i 3 timmar. Sedan pratade vi en liten stund tills jon började gny då la jag henne i min famn och hon tvärslocknade igen. La ner henne i sängen som var gosigt uppvärmd med vetevärmen. 00:34 gick jag upp, då gnydde hon så jag sprang (överdrift, snarare haltade som Quasimodo själv!) till badrummet och kissade och drack lite. När jag kom tillbaka sov Alma igen. Så jag kröp ner under täcket och räknade med en timmes sömn innan jag behövde gå upp igen. Vaknar av att hon ligger och smackar och stönar. Väntar en stund. Hon blir tyst. Efter en stund till börjar hon igen och jag går upp. 4:43!!!! 7 timmar! Mammas stora tjej! Så vi böt blöja, ammade och somnade om. Som vanligt vid den tiden på morgonen så somnar Alma om liggandes på mig. Hon vaknade 7 igen men jag tyckte det var väl tidigt så hon slurkade lite och somnade om, så sov vi till halvnio!

Långpromenad i regnet avklarad och Alma har nu somnat av sig själv idag igen! Dock med mammas kudde över ögonen och Kalle i famnen. Ska åka till Maxi sen, lagom upplagd... Vill ju bara fixa i badrummet! Thea, ska försöka ta en bild sen.

Håller tummarna och tänker på min blogg-vän Maria som gått 11 dagar över men som börjat få känning nu. Vet att hon är nervös för förlossningen.... Kommer gå finfint!

Googla pajrecept till imorrn kanske....
Published with Blogger-droid v1.6.4

1 kommentar:

Maria sa...

Jag glömde ju helt tacka för att du tänkte på mig här, supergulligt! =)