Sidor

tisdag 2 november 2010

Insikternas dag

En jobbig natt med mycket vakentid då Alma inte sovit bra och gnytt och haft sig. Dessutom en hösttrött fluga som bestämde sig för att vara nattuggla och surra då och då mitt i natten. Eller surra, snarare brumma! Till slut ledsnade Wilma och började jaga flugan när den var i närheten. Då blev det mycket lättare att sova! Not... Till slut lyckades hon och brummande flugan fick se sig besegrad och dessutom uppäten. Då gnydde Alma igen... Sedan ringde Anders väckarklocka. Så somnade jag precis om och då skulle han gå till jobbet och kom in och väckte mig! Fick efter blöjbyte och ammning till slut sova en stund till.

Idag var Moster Go här på förmiddagsfika eftersom pappa var iväg till Malmköping med massa andra lantbrukare och bönder. Så vi kom iväg på Wilmapromenad först vid 11! När vi kom tillbaka åt Alma och sedan var planen att ta Djurmagazinet och Ica Maxi men då ringde först Moster Go och sedan mamma och undrade om de kunde komma. Så när klockan var 14:30 kom vi iväg och då var storhandling för sent så det blev bara Djurmagazinet. En massa godis och ben till Wilma och en reflexsele som var super på henne! Sedan hem, prommis med hunden i allén, sovande dotter i vagnen och kloklippning ute i gråvädret.

Blodpudding till middag när Maken kom hem, sedan dammsugning och tvättvikning medan Maken åkte och tvättade bilen och promenerade med Wilma. Hann prata i över en timme med Syrran (stormoster) också! Sedan blev det bara chill i soffan!

Insikternas dag alltså. Vad har jag kommit till insikt med då? Jo följande:
- Om man ändå väljer att köra 50 på 70-vägar så kan man lika gärna köra moppe!!!
- Södertälje kommun har fått allt bakom foten; andra november och de sopar gatorna?!
- Min mamma är medial! Ta mig sjutton!
- Att ha lillasysterjobbandes i närheten så här är riktigt trevligt!
- Att ha godis i fickan gör en trotsig hund riktigt trevlig att ha att göra med.
- Att prata med Syrran i över en timme är en kul sysselsätning.
- Att "vädra" med Maken ibland gör susen, Älskar dig min fina gubbe!
- Djurmagazinet i Södertälje ar blaha blaha i jämförelse med Tyresö!!!!!

Nu vaknar lillsnuttan och är hungrig!

PS. Inlägg om helgen tycks inte komma men jag kan säga så här: wow!, medialt, morfar Arne, farmor och Eric träffade Alma för första gången faster Sussi och kusin Pella hälsade på och vinden blev full med lösull!!DS

Inga kommentarer: