Sidor

lördag 20 november 2010

Lördag

Grått och trist med lite snö på marken. Uttråkad idag, vansinnigt uttråkad.

På eftermiddagen förberedde jag middagen medan Alma satt i sittern och tjabbade med sin leksak. Hade laddat stereon med Keith Urban och Robbie Williams så jag sjöng och dansade och det verkade hålla Alma road ett tag i alla fall.

Satte fast kabellisten så sladden till stereon trollades bort, smart nog är den ekfärgad så den smälte in fint på frisidan. Satte även upp den lilla grej jag köpte på Ösmo plantshop. Hjärtat sitter på en klädnypa så man kan sätta små lappar till varandra.

Alma sov en stund i min famn och vaknade en stund innan middagen. Skulle amma men det blev gallskrik (?) fast det gått 3 1/2 timme sedan sist. Hon kinkade och somnade igen i min famn när vi åt. Satte mig i soffan och hon gnydde och gnydde, vet inte vad det var som felade. Hon somnade till slut men vaknade till och skrek rätt ut en gång. Sedan sov hon (och jag råkade väl blunda jag också) i 2 timmar. Trött liten snutta! Så vaknade hon och det blev blöjbyte och pyjamas innan vi försökte med mat igen. Åter igen lite skrik innan hon tog bröstet. Hon var vaken med oss en timme innan hon åter igen somnade hos mig. Lade ner henne i sin uppvärmda säng, tack för vetevärme, och där ligger hon och snusar gott medan vi myser framför TV:n.

Lite smånervös för nästa vecka när Crille ska vara här och jobba på vår övervåning, då ska jag vara barnvakt åt deras dotter Wilma som är 13 månader.

Ska försöka pallra mig iväg till Ica Maxi imorgon, behövs påfyllning i skåpen!

Nu, soffhäng och popcorn!
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Qicki sa...

Det är bara att adda mig.

Tack för kramen, den värmde.