Sidor

tisdag 23 november 2010

I väntan på resten av dagen

Crille och Wilma har åkt hem. Tror inte att han förstår vilken ängel han är som hjälper oss. Jag ska slänga på ett ansikte och trotsa stormen och åka till Södertälje sjukhus och tömma mig på en massa prover inför besöket hos reumatologen nästa vecka. Synd, om man nu kan säga så, att det är en bra dag. Tog inte ens kortison imorse! Misstänker ändå att det kommer att synas på sänkan.

Måste vänta på att Alma ska vakna bara, hon har ganska precis somnat här i min famn.

Tittade på Biggest Loser igår och shit, blev jätteinspirerad. När jag var som störst gick jag ner 20 kg. När exet gjorde slut gick jag ner typ 8 till. När jag var som värst däran vägde jag 72 och levde på kaffe, cigg och mariekex. Och hängde på gymmet flera gånger i veckan. Trivselvikten ligger på ca 80 och man kan väl säga att jag är en bit därifrån just nu. Men inspirationen finns. Förra gången hade jag sällskap att gå ner i vikt eftersom exet oxå kämpade.

Blir till att gå med i Viktklubb.se igen för att till och börja med få pejl på kosten igen. Morötter eller frukt på kvällarna istället för snask.

Nåväl, var sak har sin tid.

Snön har slutat falla men vindbyarna som drar förbi ibland gör att det viner i husknuten! Brrr!

Tjejer, tack för styrkekramarna! Dom behövs.

Kram
Published with Blogger-droid v1.6.5

1 kommentar:

Karin sa...

Om du vill kan du hänga på mig till Viktväktarna när du är redo!