Sidor

onsdag 31 mars 2010

Inget nytt...

Mini sparkas av och till, ibland känns det inget alls och ibland är det jordens party i magen. Det önskas bilder på magen, får se om Maken kan hjälpa mig att ta lite bilder ikväll, nu syns det ju liksom ganska rejält. Så här står det på nätet om vecka 24:
Den här veckan är din bebis c:a 21,5 cm lång från huvud till stjärt och väger omkring 750 gram.
Ansiktet är i stort sett färdigbildat. Ögonen sitter på sin plats även om ögonlocken fortfarande är slutna. Öronen har också de funnit sin slutliga placering och sitter nu där de kommer att sitta vid förlossningen.
Håret på huvudet fortsätter att växa och ögonfransar bildas. De flesta dragen ser nu ut som de kommer att göra när din bebis föds. Eftersom den blir allt rundare så finns det allt mindre plats i livmodern att göra kullerbyttor och piruetter.
Bebisen övar sin andning genom att andas in upp till en liter fostervatten per dag i de mognande lungorna.


På lunchen idag kommer min kollega och strålar, han hade precis varit på UL i v 18 och efter flera olyckliga försök så vågar han nu tro på att han faktiskt ska bli pappa och det riktigt lös om honom. Härligt!! I förrgår satt VD:n här på mitt rum och berättade att han hade varit och gjort NUPP-test på morgonen för nr3. Hans sken som en sol hela han! Vi satt och pratade med en annan kollega som är nybliven pappa om olika sjukhus och upplevelser och allt runt omkring. Har jag sagt att jag gillar mina kollegor skarpt? De är bäst!

I takt med växande mage så smörjs det nu friskt med body butter. Jag har fått höra att man ska ha Body Shops coconut men jag vill inte lukta coccos och inte heller smörja in mig med Weledas havandeskapsolja, känns så kletigt på något sätt. Så jag har hittat en som doftar milt och som jag kan ha på hela kroppen och som gör SUSEN på mina torra ben. Rekomenderas varmt till andra torrbollar!


Presenterna till påskäggen är nu hemma, påskriset är pyntat och godiset inköps imorgon eftermiddag! Någon annan som ska till Blåkulla förresten??

// Mamma

4 kommentarer:

Maria sa...

Nej nej nej, inte alls =)
Ja eller hur - röda element !?! Nä tack, in med golvvärme så man slipper element över huvud taget! Bort med det fula köket, riva väggar och öppna upp i nock - det kliar i fingrarna!! =)

Valde ni att inte ta reda på könet eller ville mini inte visa? Ser fram emot bild!

Sussi sa...

Här finns ett STORT påskägg till lilla familjen som påskharen varit och pluppat ut! Det är från påskfaster och påskfarmor som längtar. Jaaa, foto vill vi se. Vem ska jobba på krutdurken om ni alla ska vara föräldralediga snart? Kram

Keeya sa...

Jag använder babyolja och det luktar milt. Går så snabbt att smörja in sig också ;) Kram

Alma och vi sa...

Maria - det var faktiskt Maken som ville veta könet så vi vet vad det är. :) Ska boka in 3D-UL snart, spännande!

Sussi - Jaaa du, det kan man undra! :)

K - Såg att din mage börjat växa den oxå! Säger som min bästa vän sa till mig; (och ändå har hon inga barn men varit med under alla våra kompisars graviditeter) SMÖRJ SMÖRJ SMÖRJ! :)