Sidor

måndag 22 mars 2010

Tillbaka i verkligheten

Vilken härlig resa det har varit! Var fruktansvärt åksjuk på efter den 3 timmar långa bussresan från Lycksele men sedan var det ingen fara. Längdskidåkning, katastrofövning, varm choklad runt öppen eld, joijk-battle, skratt, krypande i djup snö och en skotertur sammanfattar torsdageftermiddagen. Men oj va jobbigt ont det gjorde i magen efter den eftermiddagen! Resten av helgen har jag tagit det ganska piano, läst mycket, varit och tittat på mina skidande kollegor och bara njutit. Träffat nya vänner vilket kanske låter konstigt men på jobbet arbetar man ju mest ihop, man kommer inte varandra så nära som när man reser bort och är lite mer privat. Hade även en vänsteraxel som behagade skova i 2 dagar och på söndag morgon var det så illa att det inte var någon idé att ens försöka klä på sig så det blev ingen frukost för mig. Trodde jag ja! In i sovrummet kommer 2 kollegor med tallrikar, då har dom tagit med frukost till mig! Är det konstigt att man älskar sin arbetsplats ibland när man har sånna kollegor?! Det var vansinnigt skönt att komma hem ingen, hem till Maken och en galen hund! Här var det vi var!

Magen växer och nu kan jag ligga på rygg och SE hur det buffar och har sig! Häftig känsla! Har sett mig själv på kort från helgen och inser att de kilona som jag såg på vågen även syns i nyllet, gillar det inte men det ändras förhoppningsvis när Mini kommit ut. Tant M vill även komma igång med promenader vilket inte låter helt fel. Särskilt nu när det är ljusare på kvällarna. Fick inte tag i barnmorskan i fredags så jag ska ringa henne idag, det verkar som om sammandragningarna har lugnat sig. Kanske för att jag själv har lugnat mig! Grannen E har tydligen haft samma problem berättade hon för Maken när han var på dopet för deras ministing i helgen.

Idag sker stora förändringar i huset så till helgen kan det hända ännu mer på övervåningen, härligt att det är på g!

Nähä, om man ska fortsätta jobba så man får komma hem någon gång!

//Mamma

1 kommentar:

Maria sa...

Å vad spännande med rörelser, jag längtar =) Tack för dina råd, ser fram emot att få orken tillbaka, finare hy och liiiite färre hormonsvängningar. Men men, det är ju smällar man gärna tar! Vägde mig idag, 3kg plus. Aj aj aj! Men som sagt - när orken kommer tillbaka så ska det promeneras mer i det härliga vårvädret!