Sidor

måndag 29 mars 2010

Myshelg!

Fredagkväll tillbringade Maken på övervåningen medan jag dammsög, torkade golv, tvättade och plockade på nedervåningen. Det spikades och sågades och härjades där uppe ända till 20:30 då de gav upp. Så det blev en kort stund i soffan innan John Blund kom och knackade på. Gick och la mig innan Maken och tänkte att jag bara skulle ligga och vänta på honom men eller hur, tvärsomnade ju!

I lördags morse gick Maken upp i ottan för att åka på tävling. Jag hade så ont i ryggen så jag kunde inte ligga längre än till 7 ändå så vi åt frukost ihop innan han åkt till Motala. Sedan snoozade jag och pälshjärtat ett tag innan det blev en lång och skön dusch och sedan en tur i skogen med glatt skuttande hund! Åkte till Ica Maxi för att storhandla men när jag kom till parkeringen så insåg jag mitt misstag och vände hemåt igen. JÖSSES va folk! Så det blev våffellunch hos Grannarna och sedan kom Ärla-borna och hälsade på och drack lite te med mig. Efter det tog vi en tur till Granne E och hälsade på och lämnade ett par damasker som jag hittade på promenden. Vi pratade massa bebisprat så klart, hennes 5 månader gamla Wilma satt lugnt och förnöjt och tittade sig omkring hela tiden.

Sedan kom maken hem med en 1:a och en 2:a placering på tävlingen. Så medan han tände en massa ljus och förberedde för Earth hour så tog jag en sväng till Maxi för att köpa lite grejjor till middag, storhandlingen bestämde vi att den fick bli på söndagen. Så det blev varma mackor i ugn med kortspel i sken av stearinljus. Mycket mysigt! Sedan skulle vi titta lite på film men båda var dödströtta så det blev sängen på en gång. Det onda i ryggen som spökade i morse har under dagen utvecklats till ett skov så det blev en Alvedon till middagen och hopp om att det skulle ge sig.

Söndagen bjöd på grått väder men en SUPERB brunch med tjejerna på Nordic Light Hotell och WOW vilken god mat och härlig atmosfär det var. Klart bäst hittils! Nästa gång blir det Rival, får se va de har att komma med för ett gäng kräsna brunch-tjejer!

Sedan fick jag sällskap av tant M till IKEA och där var vi inte ensamma! Men jag visste ju vad jag skulle ha så det gick ganska fort. Stod på barnavdelningen och tittade men vågade inte riktigt köpa men på inrådan (eller med orden "Va inte så himla korkad att du väntar till sista sekund och köpa ALLT") så blev det lite dreggelhaklapar och påslakan också.

Sedan hem och virka lite innan matlagning och en gemensam storhandling. När vi kom hem från den såvar klockan redan sent och det blev till att gå och lägga sig. Wilma och matte var dock inte alls trötta! Matte, dvs jag, var uppe i varv och kunde ha tvättat lite och bakat eller så och Wilma var överlycklig eftersom husse köpt en skitrolig leksak till henne på Ica Maxi och hon kunde absolut inte förstå hur han bara kunde gå och lägga sig när hon ville leka med den! Men till slut somnade även vi efter en härlig härlig helg!

I fredags beställde jag påskäggspresenterna och nya påskägg inköptes igår eftersom jag inte kan hitta mina sparade i villervallan av flyttkartonger. Ska bli kul att få gömma lite påskägg. Hittade även både krokus och snödroppar hos Grannarna, så det kanske blir lite vårkänsla till påsken.

Mini har hållt sig relativt lugn i magen, dock med lätt fnattryck igår när vi satt på brunchen och åt! Sammandragningar spökade lite mitt under storhandlingen igår, vid mjölkdisken var jag tvungen att hänga lite på vagnen en stund medan Maken fick springa och hämta saker. Idag har det känts av också men annars är det lugnt där inne. Vecka 24 nu!!!


1 kommentar:

Maria sa...

Låter som en trevlig helg!
Tack för dina långa kommentarer =)
Angående huset så är sambon anläggare och himla händig så det ska inte vara några problem att fixa till det vi vill, tror till och med att jag fått över honom på min sida nu. Ska titta på huset igen imorgon - här är det http://www.hemnet.se/beskrivning/620713?r=3

Och med lille valpen hade det varit trevligt med en valpkurs som var som en mammagrupp - men här fick hundarna absolut inte hälsa på varandra, inte ens titta på varandra. Jag vet såväl att de inte orkar träna så länge, det sa jag till instruktören också, det var all dötid (45 min fika när man är där i 2h och 15 min) när vi inte gjorde nånting som störde - hade det varit vettig teori hade jag inte haft ngt att klaga på. Vi blev lite "uppskrämda" av alla allvetare som sa att tollare är en såååå krävande ras så vi har varit väldigt konsekventa och tränat med honom dagligen ända sen vi fick honom vilket innebär att han redan är superduktig och oerhört lyhörd - något som innebar att vi sen på valpkursen fick ta flera steg tillbaka för att passa in i deras upplägg. Vi får se om det blir nån annan kurs framöver...

Ja det där med att vara lång - jag kom på att jag nog aldrig köpt långbyxor på H&M ever, bara 3/4 (vilket ju kan behövas till sommaren). Annars hade VeroModa ganska snygga mammakläder såg jag, sambon var jättenyfiken och gick där och drog hehe, men själv vill jag nog vänta lite till.

Ha en bra måndag!!