Sidor

torsdag 25 mars 2010

Fruktsallad is the shit!!

Igår eftermiddag hade jag riktigt konstiga känslor i kroppen. Jag hade lätt illamående, ont i knäna och ont i höft/ryggslut. Körde full rumpgrill i bilen på vägen hem och då släppte det lite. Maken kom hem med mat från Benevento och vi började titta på Kopps, som min make konstigt nog aldrig har sett. Mitt i allt kom pappa upp med en "present"; min gamla barnstol av variant Hokus Pokus!

Den ser inte alls ut som på bilden här intill, den är brun (a la 70-tal) och har bruna dynor som pappa fixade när syrrorna var små (innan var de grå). Såg att det kanske är dags att byta igen såg jag igår men annars är den i jättefint skick, till och med Hokus Pokus-etiketten sitter kvar! Kul att den kommer till användning ingen. Konstigt nog såg den mycket mycket mindre ut nu än vad jag minns den! Haha!

Världens bästa tant M kom förbi igår kväll och tittade på TV och åt fruktsallad med oss. Fruktsallad vad gårdagens lilla craving så Maken köpte frukt och Kesella vanilj och sedan mumsades det för fullt. Det blev värmedyna på ryggslutet och goshund i knät. Undrar när hon ska förstå att hon inte alls är en knähund utan en 30 kilos labrador!

Igår kväll var det "staying alive"-tema i magen eftersom det för första gången kändes på båda sidor av magen samtidigt så vi kom fram till att Mini övade in Travlotas berömda dans. Kittlade lattjo gjorde det i alla fall. Mini är ju nu ca 22 cm så det är ju inte konstigt att det är lite trångt där inne.

Natten var orolig och snurrig, var uppe 2 gånger och drömde massor. Andra gången jag kom och la mig igen vände sig Maken om och la armen över mig och då somnade jag till slut gott. Då var klockan 4:20...

Känner av ryggen som f-n i dag också, en stickande och molande känsla ner i höften. Vet inte om det är vår usla säng eller om det är reumatiskt... Hoppas det går över i alla fall!

1 kommentar:

TT sa...

Tack för goood fruktsallad och goda skratt! Världens bästa onsdagar :-)
Undrar om Minis frisyr kommer vara lik Travoltas också ;-)