Sidor

fredag 26 mars 2010

Våfflor i mängder!

Igår skulle farfar Axel ha fyllt år. När jag var liten firades denna dag ofta hos oss med gemensam våffelätning med farfar och släkt. Även om farfar inte längre är med oss så är våffeldagen en återkommande påminnelse och att våren är på väg och att våfflor faktiskt är godast att äta i stort sällskap. Igår brassade jag jag ett gäng våfflor åt mig och Maken och vi åt tills vi kunde rulla från matbordet! Sedan tog jag ett bad medan Maken kurerade sin huvudvärk med en tupplur i soffan.

Kände av ryggen igår kväll och hade lite problem att resa mig när jag suttit på golvet och härjat med Wilma ett tag. Hon undrade glatt vad matte höll på med när hon kröp omkring för att ta stöd mot nåt för att häva sig upp! Mini höll sig ganska lugn, var lite sprattelövningar när jag låg i badet bara.

Såg i spegeln i morse att det har växt väldigt mycket sista veckan, nu börjar det växa framåt också! 17 veckor kvar (typ).

3 kommentarer:

Therese sa...

Haha...barn är för härliga.

Grattis till graviditeten. Jag har nästan glömt hur det avr när de låg där inne i magen. Det ä rju så mysigt med de där fladdren där inne.

Inte kul med rygg ont... hoppas det går över.
Trevlig helg!

Felle sa...

mumsigt med våfflor!! Känner igen det där med att inte komma upp från golvet, det liksom låser sig i ryggen. Tur att man har en stark karl ^^ är dålig på att kommentera med det är roligt att följa bloggen =) /Felle

Therese sa...

Ja påsken kommer att bli tuff. Skönt att jag får äta ägg iaf:)
Men jag tänker inte ge upp än... påsk får jag fira näsat år. hihi