Sidor

onsdag 3 mars 2010

Storhandling och soooool!

Igår kväll åkte jag iväg till Ica Maxi och storhandlade medan Maken och Wilma var på prommis. Svusch igenom butiken och hem igen 1700 kronor fattigare men med en knökfull frys! Sedan blev det varmkorv till middag. GOTT! Jag satte mig i fåtöljen med hunden i knät och inom 10 minuter hade jag en snarkande hund i knät och en snarkande Make i soffan. Så jag försjönk lite i boken en stund och bara mös.

Magen har hållt sig lite lugnare idag än igår, inte lika hård och inte sånna akuta aj-tillfällen. Skönt!

Vaknade upp till en dag med strålande solsken, det var solglajjor på i bilen på väg till jobbet. Härligt, tänk om det kunde få vara plusgrader också så att man fick känna att våren var på väg. Men solen tar mer än man tror för vägarna var torra imorse tack vare gårdagens sol och trots -7 grader.

 När jag imorse la mig på mage i sängen kände jag att det var liksom något ivägen för att kunna ligga på mage! När jag för en stund sedan fick massage så kändes det inte lika mycket men vi pratade ändå om hur man gör sedan när det inte går att ligga på mage längre.

Tant M har hittat en "ny" byrå på Blocket som jag precis har skickat mail om, hoppas att den finns kvar. Är lite undrande över möbleringen i badrummet dock, skulle behöva få upp skåpen på väggen också. Skulle behöva börja på övervåningen också!!

//Mamma

3 kommentarer:

Maria sa...

Såg att du har BF på min födelsedag =)
Jag är bara i vecka 27 då, man vill ju att det ska gå undan! Skönt med sol, här nere i skåne är det plusgrader och jätteskönt!
Kram!

Sussi sa...

Har ni problem att möblera badrummet? Om jag fick in ett skötbord i mitt så får ni in 3-4 stycken i erat.Det är ju som en balsal om man jämför. Jag hade problem med sovställning när jag var gravid för jag är magsovare. Man kan ligga "halvt" på mage om man drar upp ena benet lite och puttar in en kuddeframför magen som stöd. Jag sover faktiskt så fortfarande efter 16 år. Känner du också sammandragningarna ända upp till halsen? Kram på er.

Alma och vi sa...

Maria - va kul med en till som bloggar om graviditeten, ska läsa lite i din blogg strax! Ååååå plusgrader...*längtar* Kram!

Sussi - Men hallå, det är ju en massa andra saker i badrummet oxå, typ ett badkar, en toa och lite nnat tjafs som kan vara bra att ha liksom! ;)
Jag är ingen magsovare, jag är en dra-upp-ena-benet-så-långt-det-går-och-ligga-halvt-på-sidan-sovare, precis som du! Nej inga sammandragningar i halsen (gah, kan man känna dom SÅ mkt??). Stor kram faster! <3